Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

Volkswagen se suočava sa krizom: Sukob uprave i radnika

Nemački automobilski gigant Volkswagen suočava se s ozbiljnom krizom, obeleženom sukobom između uprave i radnika. Ova situacija proizlazi iz potencijalnog zatvaranja pogona u Nemačkoj i potrebe za značajnim restrukturiranjem.

Eskalacija sukoba unutar Volkswagena

Uprava Volkswagena, jednog od vodećih svetskih proizvođača automobila, našla se u oštrom sukobu sa svojim zaposlenima. Ova tenzija je kulminirala nakon što je kompanija nagovestila mogućnost zatvaranja nekih pogona u Nemačkoj, što je do sada bila nezamisliva opcija. Radnici su brzo reagovali, organizujući proteste širom fabrika.

Fotografije s protesta prikazuju radnike kako mašu sindikalnim zastavama i nose transparente s porukama koje kritikuju rukovodstvo. Slogani poput "Vaše greške nisu naša krivica" i "Konačno radite svoj posao" jasno odražavaju duboko nezadovoljstvo radne snage.

Finansijski izazovi i pad prodaje

Arno Antlic, CFO i COO Volkswagen grupe, izneo je zabrinjavajuće podatke o finansijskom stanju kompanije. "Već duže vreme trošimo više nego što zarađujemo na brend. To nije održivo na duge staze," objasnio je Antlic zaposlenima.

Antlic je istakao da je godišnja prodaja vozila u Evropi značajno opala u poređenju s periodom pre pandemije COVID-19. Prema njegovim procenama, očekuje se da će se u budućnosti na evropskom tržištu prodavati oko dva miliona automobila manje godišnje u odnosu na period pre pandemije.

S obzirom na to da Volkswagen drži približno četvrtinu evropskog tržišnog udela, ovo se prevodi u pad od gotovo 500.000 prodatih vozila godišnje za kompaniju. To je jednako ukupnoj proizvodnji koju obično ostvaruju dve Volkswagenove fabrike zajedno.

Potencijalno ukidanje zaštite zaposlenja

Posebno zabrinjavajuća za radnike je mogućnost ukidanja sporazuma o zaštiti zaposlenja. Ovaj sporazum, koji je na snazi od 1994. godine i štiti radna mesta u Nemačkoj do 2029. godine, mogao bi biti prekinut. Volkswagen je u ponedeljak saopštio da razmatra ovu mogućnost, što je izazvalo dodatne tenzije.

Nagađanja o zatvaranju fabrika u Osnabreku i Drezdenu dodatno su se intenzivirala, što je dovelo do još većeg nezadovoljstva među radnicima. Ove glasine su podstakle strah od masovnih otpuštanja i gubitka radnih mesta u tradicionalno jakom nemačkom automobilskom sektoru.

Poziv na zajedničku odgovornost i akciju

Uprkos tenzijama, Antlic je naglasio potrebu za zajedničkim delovanjem. "Naša zajednička odgovornost je da poboljšamo efikasnost troškova, posebno u nemačkim pogonima. Moramo povećati produktivnost i smanjiti troškove," rekao je on, dodajući da kompanija ima ograničeno vreme za implementaciju neophodnih promena.

Antlic je procenio da Volkswagen ima otprilike godinu do dve da preokrene situaciju. On je naglasio važnost iskorišćavanja ovog perioda za sprovođenje suštinskih reformi i restrukturiranja kako bi se osigurala dugoročna održivost kompanije.

U zaključku, Volkswagen se suočava s kritičnim periodom koji zahteva brzu i efikasnu akciju. Balansiranje između potreba kompanije za restrukturiranjem i očuvanja radnih mesta predstavlja izazov koji će oblikovati budućnost ovog automobilskog giganta u godinama koje dolaze.