Prestonica Srbije priprema se za najveći događaj u svetu vina i gastronomije na Balkanu. Vinska vizija Otvorenog Balkana donosi ne samo izuzetna vina, već i bogatu kulinarsku ponudu i turističke mogućnosti regiona.
Impresivan obim i raznolikost Vinske vizije
Od 22. do 24. novembra, Beogradski sajam postaće epicentar vinskog sveta, okupljajući približno 650 izlagača iz skoro 40 zemalja. Ovaj impozantan broj uključuje renomirane vinarije, destilerije i gastronomske kompanije iz raznih delova sveta, od Sjedinjenih Američkih Država do Ugande.
Manifestacija će privući pažnju ne samo lokalnih ljubitelja vina, već i međunarodne publike, pozicionirajući Beograd kao prestonicu vina i gastronomije u evropskim i svetskim okvirima. Ovo je prilika da se srpska vina i hrana predstave na globalnoj sceni, uporedo sa svetski poznatim brendovima.
Stručna ocenjivanja i edukativni program
Jedan od vrhunaca događaja biće ocenjivanje više od 900 vina iz Srbije, Severne Makedonije i Albanije. Panel od 25 renomiranih vinskih sudija, predvođen čuvenom Kerolajn Gilbi MW (Master of Wine), garantuje stručnu procenu i priznanje najboljim vinima regiona.
Posetioci će imati priliku da prisustvuju nizu edukativnih predavanja i radionica. Teme će obuhvatiti sve od autohtonih sorti grožđa do marketinških strategija u vinskom biznisu. Posebno zanimljive biće sesije posvećene:
- Teroarima Srbije i Balkana
- Kreiranju savršene vinske karte
- Pričama o velikim vinima iz poznatih svetskih regiona
Gastronomski spektakl "Vizija hrane Otvorenog Balkana"
Paralelno sa vinskim sajmom, održaće se i "Vizija hrane Otvorenog Balkana". Ovaj događaj okupiće lidere prehrambene industrije i vrhunske kuvare, nudeći posetiocima jedinstveno kulinarsko iskustvo.
Program uključuje:
- Takmičenja mladih kuvara i kuvarskih timova
- Radionice i predavanja o najnovijim trendovima u gastronomiji
- Master klas sesije sa svetski priznatim šefovima kuhinje
Među istaknutim gostima biće Alesando Negrini, šef sa jednom Mišlenovom zvezdicom, i Ivan Pažanin, najpoznatiji hrvatski kuvar i TV ličnost. Njihovo prisustvo dodatno podiže prestiž ovog gastronomskog događaja.
Turistička promocija i poslovne prilike
Sajam nije samo prilika za uživanje u vrhunskim vinima i hrani, već i platforma za promociju turizma. Centralno mesto u Hali 3 zauzeće zajednički štand nacionalnih turističkih organizacija zemalja Otvorenog Balkana, predstavljajući bogato kulturno nasleđe i turističku ponudu regiona.
Za poslovne posetioce, organizovana je posebna digitalna platforma za B2B sastanke. Ovo otvara mogućnosti za nove poslovne veze i izvozne prilike, s obzirom na to da su učešće potvrdili distributeri i profesionalni kupci iz više od 48 zemalja.
Praktične informacije za posetioce
Sajam će zvanično otvoriti vrata 22. novembra u 10 časova za posetioce "Vizije hrane". Međutim, prvi dan "Vinske vizije Otvorenog Balkana" biće rezervisan za medije i profesionalne posetioce sa pozivnicama. Od 23. do 24. novembra, događaj će biti otvoren za široku javnost uz kupovinu ulaznica.
U zaključku, Vinska vizija Otvorenog Balkana predstavlja više od običnog sajma vina. To je sveobuhvatna proslava gastronomije, turizma i kulture regiona, koja pozicionira Beograd kao značajno mesto na mapi svetskog vinarstva i kulinarstva.