Izvor: Biznis.rs | Foto: Biznis.rs

Veliki infrastrukturni projekat u Beogradu: Tunelska veza

Vlada Srbije je nedavno donela značajnu odluku o finansiranju ambicioznog infrastrukturnog projekta u glavnom gradu. Ova inicijativa obećava transformaciju gradskog saobraćaja i povezivanje ključnih delova Beograda.

Odobreno finansiranje za tunelsku vezu u Beogradu

Srbijanska vlada je usvojila predlog zakona kojim se odobrava značajno zaduživanje za realizaciju kapitalnog infrastrukturnog projekta u Beogradu. Reč je o iznosu od gotovo 24,9 milijardi dinara, što je ekvivalentno približno 213 miliona evra. Ova impresivna suma namenjena je finansiranju izgradnje tunelske veze koja će povezati Karađorđevu ulicu i Dunavsku padinu, što predstavlja ključni korak u unapređenju gradske infrastrukture.

Detalji finansijskog aranžmana

Finansiranje ovog ambicioznog projekta biće realizovano kroz dugoročni investicioni kredit u saradnji sa Bankom Poštanska štedionica. Ugovor o kreditu predviđa desetogodišnji rok otplate, uz četvorogodišnji grejs period. Ovo omogućava gradu da započne sa realizacijom projekta bez trenutnog opterećenja budžeta.

Kamatna stopa za ovaj kredit određena je prema formuli koja uključuje tromesečni BELIBOR, uvećan za fiksnu maržu od 2,5%. Otplata kredita će se vršiti u 24 jednake rate, na tromesečnom nivou, što omogućava ravnomerno raspoređivanje finansijskog opterećenja tokom perioda otplate.

Opseg i značaj projekta tunelske veze

Projekat tunelske veze je sveobuhvatan i ne ograničava se samo na izgradnju tunela. On uključuje i razvoj pratećih pristupnih saobraćajnica, uređenje parkovskih površina i implementaciju dodatne infrastrukture. Ovo će značajno unaprediti urbanu mobilnost i kvalitet života građana Beograda.

Lokacija ulaznog portala tunela planirana je u neposrednoj blizini Ekonomskog fakulteta, dok bi izlazni portal trebalo da bude smešten u Bulevaru despota Stefana, blizu policijske stanice. Ovakvo pozicioniranje omogućiće efikasno povezivanje različitih delova grada i rasterećenje postojećih saobraćajnica.

Realizacija projekta i očekivani rokovi

Za izvođenje radova na ovom projektu već je potpisan ugovor sa renomiranom kineskom kompanijom Power Construction Corporation of China Ltd. Ova firma će preuzeti celokupnu odgovornost za projektovanje, izvođenje i finalizaciju radova, što bi trebalo da osigura efikasnu realizaciju projekta.

Gradonačelnik Beograda, Aleksandar Šapić, ranije je izjavio da se očekuje da će izgradnja novog mosta preko Save i jedne cevi tunela kod Ekonomskog fakulteta trajati oko tri godine. Ovo ukazuje na ambiciozne, ali realistične rokove za realizaciju ovog kompleksnog infrastrukturnog poduhvata.

Uticaj tunelske veze na razvoj Beograda

Realizacija projekta tunelske veze imaće višestruke pozitivne efekte na razvoj Beograda. Očekuje se da će ova infrastrukturna investicija doprineti:

  • Smanjenju saobraćajnih gužvi u centralnim delovima grada
  • Poboljšanju povezanosti različitih gradskih zona
  • Unapređenju kvaliteta vazduha kroz smanjenje emisija iz vozila u zastoju
  • Povećanju atraktivnosti grada za nove investicije

Pored toga, projekat će verovatno stimulisati i lokalni ekonomski razvoj, stvarajući nove mogućnosti za poslovanje i zapošljavanje u oblastima povezanim sa infrastrukturom i urbanim razvojem.

Zaključno, odobrenje finansiranja za tunelsku vezu u Beogradu predstavlja značajan korak ka modernizaciji gradske infrastrukture. Ovaj projekat ne samo da će unaprediti saobraćajnu povezanost, već će i doprineti ukupnom kvalitetu života u srpskoj prestonici, postavljajući temelje za budući razvoj i prosperitet grada.