U dinamičnom svetu srpske maloprodaje, Univerexport se ističe kao svetao primer domaćeg uspeha. Ova kompanija, koja posluje već 34 godine, predstavlja najveći domaći trgovinski lanac u Srbiji, prkoseći trendu dominacije stranih firmi među velikim preduzećima.
Istorija i razvoj Univerexporta
Univerexport je prešao impresivan put od male porodične firme do vodećeg domaćeg poslodavca u privatnom vlasništvu. Danas broji više od 3.000 zaposlenih, održavajući pri tom porodične vrednosti i duh dobre tradicije. Dragoslav Vučurević, direktor kompanije, ističe da je tokom ovog perioda najvažnije bilo izgraditi snažnu vezu sa potrošačima, nudeći kvalitetnu ponudu uz izuzetnu uslugu.
Kompanija se posebno ponosi činjenicom da na svojim policama dominantno nudi proizvode poreklom iz Srbije. Ovo ne samo da podržava domaću ekonomiju, već i osigurava svežinu i kvalitet proizvoda koje potrošači svakodnevno kupuju.
Izazovi poslovanja u doba pandemije
Poput mnogih drugih kompanija, Univerexport se suočio sa jedinstvenim izazovima tokom pandemije COVID-19. Vučurević objašnjava: "Naš biznis spada u retku kategoriju koja nije bila značajno ugrožena ovim promenama, ali je došlo do promene u načinu rada, dinamici i organizaciji aktivnosti." Jedan od najvećih izazova bio je očuvanje zdravlja zaposlenih, što je zahtevalo brzu adaptaciju i implementaciju novih sigurnosnih protokola.
Uprkos ovim izazovima, poslovanje Univerexporta ostalo je stabilno. Međutim, kompanija se i dalje suočava sa rastućim problemom nedostatka radne snage u sektoru maloprodaje, koji postaje sve izraženiji iz godine u godinu.
Tržišni trendovi i strategije
Analizirajući trenutno stanje na tržištu, Vučurević primećuje da inflacija u 2024. godini beleži konstantnu stagnaciju, što predstavlja pozitivan trend u poređenju sa prethodnim periodom. Međutim, akcijska prodaja, koja podrazumeva prodaju proizvoda po sniženim cenama tokom ograničenog vremenskog perioda, postaje sve dominantniji faktor na tržištu.
"Vraćanje tržišta u normalne razmere i odnose akcijskog i redovnog prometa biće jedan od značajnijih izazova u narednim godinama za celo tržište," predviđa Vučurević. Ova situacija zahteva pažljivo balansiranje između privlačenja kupaca putem akcija i održavanja profitabilnosti poslovanja.
Strateški ciljevi i planovi za budućnost
Univerexport ima ambiciozne planove za budućnost. Jedan od najznačajnijih strateških ciljeva jeste širenje prodajne mreže na celokupnu teritoriju Republike Srbije. Kompanija planira da do 2027. godine bude prisutna u svakoj opštini sa statusom grada u Srbiji. Ovaj cilj ne samo da će proširiti dostupnost Univerexport proizvoda, već će i doprineti ekonomskom razvoju različitih regiona zemlje.
Pored geografskog širenja, Univerexport ostaje fokusiran na razvoj vlastite proizvodnje. Ovo uključuje dalje unapređenje proizvodnje svežeg mesa i delikatesa pod brendom Bačka, kao i organskih proizvoda pod brendom Organa. Vučurević objašnjava: "Mi smo trgovinski lanac koji se ne bavi samo prodajom. Dugi niz godina razvijamo sopstvenu proizvodnju, želeći da garantujemo i ponudimo potrošačima samo najbolje, isto kao za svoju porodicu."
Lična proizvodnja kao zaštitni znak
Tokom godina, lična proizvodnja postala je zaštitni znak Univerexporta. Potrošači mogu da uživaju u domaćem svežem mesu i mesnim delikatesima, kao i organskim proizvodima, koji se proizvode na farmi kompanije u Bačkoj Palanci i na organskim njivama u Liparu. Ovaj pristup ne samo da osigurava kvalitet i svežinu proizvoda, već i podržava lokalne poljoprivrednike i proizvođače.
Vučurević naglašava značaj ovog aspekta poslovanja: "Tokom dugogodišnjeg rasta prodajne mreže, uspeli smo da steknemo poverenje potrošača, što je naša vodilja kroz sve ove godine." Ova strategija se pokazala uspešnom, omogućavajući Univerexportu da se istakne na tržištu koje je sve više zasićeno stranim trgovinskim lancima.
Pogled u budućnost
Uprkos rastućem trendu automatizacije i tehnoloških unapređenja u maloprodajnom sektoru, Vučurević ostaje posvećen tradicionalnim vrednostima. "Možda će zvučati čudno, ali u vremenu automatizacije i tehnoloških unapređenja, uvek sam za budućnost koja podrazumeva da su ljudska reč i prave vrednosti najbolji put za očuvanje i građenje poverenja, a samim tim i uspeha," ističe on.
Ovaj pristup reflektuje se u svim aspektima poslovanja Univerexporta, od odnosa sa zaposlenima do interakcije sa kupcima. Kompanija veruje da će kombinacija moderne efikasnosti i tradicionalnih vrednosti biti ključ njihovog daljeg uspeha na srpskom tržištu.
U zaključku, Univerexport se pokazuje kao izuzetan primer domaćeg uspeha u sektoru maloprodaje. Kroz fokus na kvalitet, domaće proizvode i snažne veze sa potrošačima, kompanija nastavlja da raste i razvija se, postavljajući nove standarde u srpskoj maloprodaji.