Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

Unapređenje domaće poljoprivredne proizvodnje u Srbiji

U nastojanju da unapredi domaću poljoprivrednu proizvodnju, ministar poljoprivrede Srbije vodi ključne razgovore sa predstavnicima velikih trgovinskih lanaca. Fokus je na povećanju otkupa domaćih proizvoda i smanjenju zavisnosti od uvoza.

Razgovori o unapređenju poljoprivredne proizvodnje

Aleksandar Martinović, ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, održao je značajan sastanak sa Goricom Jović, generalnom direktorkom kompanije Delhaize u Srbiji. Centralna tema razgovora bila je povećanje otkupa poljoprivrednih proizvoda od domaćih dobavljača i proizvođača, sa posebnim naglaskom na ratarske i stočarske proizvode. Ovaj potez ima za cilj da smanji obim uvoza ovih proizvoda, čime bi se direktno podržala domaća ekonomija.

Diskusija je obuhvatila i planove za buduće aktivnosti, uključujući obuku proizvođača i mogućnosti za proširenje asortimana robe poreklom iz Srbije. Ove inicijative predstavljaju značajnu priliku za unapređenje i povećanje obima domaće proizvodnje, što bi moglo imati dalekosežne pozitivne efekte na srpsku poljoprivredu.

Trenutno stanje i planovi za budućnost

Prema saopštenju ministarstva, kompanija Delhaize već pokazuje posvećenost domaćim proizvođačima. Oni trenutno prodaju sveže goveđe, pileće i svinjsko meso koje nabavljaju isključivo od dobavljača u Srbiji. Ova praksa ne samo da podržava lokalne proizvođače, već i osigurava svežinu i kvalitet proizvoda za potrošače.

Delhaize ima ambiciozne planove za budućnost. Kompanija namerava da proširi svoj asortiman, posebno u oblastima ribe, organske i veganske hrane. Ovo proširenje otvara nove mogućnosti za domaće proizvođače, potencijalno stvarajući nove tržišne niše i podsticajući inovacije u srpskoj poljoprivredi.

Saradnja sa drugim trgovinskim lancima

Ministar Martinović nije ograničio svoje napore samo na jednu kompaniju. On je takođe vodio razgovore sa Draganom Čigojom, generalnim direktorom kompanije "Lidl Srbija". Ovi razgovori su se fokusirali na mogućnost prodaje svinjskog mesa domaćih proizvođača na evropskom tržištu, što predstavlja značajan korak ka internacionalizaciji srpske poljoprivrede.

Lidl Srbija je izrazio nameru da investira u razvoj stočarstva u Srbiji kroz garantovani otkup. Ovaj pristup ne samo da obezbeđuje stabilno tržište za domaće proizvođače, već i podstiče dugoročni razvoj i modernizaciju srpskog stočarstva.

Implikacije za domaću poljoprivrednu proizvodnju

Ove inicijative imaju potencijal da značajno transformišu srpsku poljoprivredu. Povećani otkup domaćih proizvoda može dovesti do:

  • Veće finansijske sigurnosti za poljoprivrednike
  • Podsticaja za povećanje proizvodnje i unapređenje kvaliteta
  • Smanjenja zavisnosti od uvoza i jačanja domaće ekonomije
  • Otvaranja novih radnih mesta u poljoprivrednom sektoru

Međutim, ovi ciljevi zahtevaju koordinisane napore svih uključenih strana. Obuka proizvođača će biti ključna za osiguravanje da domaći proizvodi ispunjavaju visoke standarde kvaliteta koje zahtevaju veliki trgovinski lanci i međunarodno tržište.

U zaključku, ovi razgovori i inicijative predstavljaju značajan korak ka jačanju domaće poljoprivredne proizvodnje u Srbiji. Kroz saradnju vladinog sektora i velikih trgovinskih lanaca, stvara se prilika za sveobuhvatno unapređenje srpske poljoprivrede, od povećanja proizvodnje do otvaranja novih tržišta. Uspeh ovih napora mogao bi postaviti temelj za dugoročni rast i održivost poljoprivrednog sektora u Srbiji.