Izvor: Biznis.rs | Foto: Biznis.rs

Trendovi u registraciji automobila u Evropskoj uniji

Evropsko tržište automobila doživljava značajne promene, sa padom registracije novih vozila i rastućim trendom ka električnim i hibridnim modelima. Ova transformacija oblikuje budućnost auto-industrije i potrošačkih preferencija.

Pad registracije novih automobila u Evropskoj uniji

Prema najnovijim podacima ACEA, registracija novih automobila u Evropskoj uniji beleži kontinuirani pad. U septembru je zabeležen pad od približno 6% u odnosu na isti period prošle godine. Ovaj trend posebno je izražen na tri glavna tržišta: Francuska sa padom od oko 11%, Italija sa skoro 11%, i Nemačka sa 7%. Nasuprot tome, Španija pokazuje pozitivan rast od otprilike 6%, ublažavajući ukupnu negativnu sliku.

Uprkos ovom mesečnom padu, kumulativni rezultati za prvih devet meseci godine ostaju relativno stabilni. Registracija novih vozila pokazuje blagi rast od 0.6%, dostižući gotovo 8 miliona jedinica. Ovo sugeriše da, iako postoje kratkoročne fluktuacije, tržište automobila u EU održava određenu otpornost.

Rast električnih i hibridnih vozila

Dok tradicionalni modeli beleže pad, električna i hibridna vozila pokazuju značajan rast. Registracije čisto električnih automobila porasle su za skoro 10% u septembru, dostižući približno 140.000 jedinica. Međutim, važno je napomenuti da je ukupna prodaja električnih vozila od početka godine i dalje nešto niža u odnosu na prethodnu godinu, sa tržišnim udelom koji je pao sa 14% na 13%.

Plug-in hibridni automobili, s druge strane, beleže pad od oko 22% u septembru, sa smanjenjem tržišnog udela sa 8% na približno 7%. Nasuprot tome, hibridna električna vozila pokazuju impresivan rast od 12.5%, preuzimajući značajan deo tržišta od benzinskih automobila.

Pad prodaje benzinskih i dizel automobila

Najdramatičniji pad vidi se u segmentu benzinskih i dizel automobila. Prodaja benzinskih vozila opala je za skoro 18% u septembru, sa dvocifrenim padom na sva četiri ključna tržišta. Tržišni udeo benzinskih automobila sada iznosi oko 30%, što predstavlja značajan pad sa 34% u istom periodu prošle godine.

Dizel automobili doživljavaju još oštriji pad, sa smanjenjem prodaje od 23.5% i tržišnim udelom koji je pao na samo 10%. Ovaj trend jasno ukazuje na postepeno napuštanje tradicionalnih goriva u korist alternativnih pogonskih sistema.

Globalni trendovi i budućnost auto-industrije

Dok evropsko tržište doživljava izazove, globalni trendovi pokazuju drugačiju sliku. U oktobru je prodaja električnih vozila oborila rekord sa 1.7 miliona prodatih jedinica, prvenstveno zahvaljujući ogromnoj potražnji u Kini. Kinesko tržište električnih vozila čini lavovski deo ove prodaje sa 1.2 miliona jedinica, beležeći mesečni rast od 6% i godišnji rast od preko 50%.

Evropska auto-industrija suočava se sa dvostrukim izazovom: s jedne strane, potrebom da smanji uvoz i prodaju kineskih automobila, a s druge strane, imperativom da usmeri svoju proizvodnju ka električnim vozilima. Cilj je da se do 2035. godine potpuno obustavi proizvodnja vozila na fosilna goriva, što predstavlja ambiciozan, ali neophodan korak u borbi protiv klimatskih promena.

Zaključak: Budućnost registracije automobila u EU

Tržište automobila u Evropskoj uniji nalazi se na prekretnici. Dok tradicionalni modeli gube na popularnosti, električna i hibridna vozila postepeno preuzimaju vodeću ulogu. Ova transformacija će nesumnjivo oblikovati budućnost registracije automobila u EU, utičući na proizvođače, potrošače i regulatorne okvire.