Beogradski metro, dugo očekivani projekat koji će revolucionizirati javni prevoz u glavnom gradu Srbije, ušao je u novu fazu razvoja. Beogradski metro i voz, preduzeće zaduženo za realizaciju ovog ambicioznog poduhvata, nedavno je objavilo važan korak napred u planiranju i izgradnji.
Tender za tehničku kontrolu geotehničkog elaborata
Preduzeće Beogradski metro i voz raspisalo je tender za tehničku kontrolu geotehničkog elaborata za značajan segment linije dva metroa. Ovaj tender obuhvata deonicu od stanice Savski trg do stanice Grčića Milenka, što predstavlja ključni deo buduće metro mreže. Geotehnički elaborat je od suštinskog značaja za procenu stabilnosti tla i sigurnosti budućih konstrukcija.
Na ovoj deonici planirane su četiri podzemne metro stanice:
- Slavija
- Karađorđev park
- Južni bulevar
- Grčića Milenka
Pored stanica, projektom su predviđena i tri ventilaciono-evakuaciona okna. Ova okna biće postavljena između sledećih stanica:
- Savski trg - Slavija
- Slavija - Karađorđev park
- Karađorđev park - Južni bulevar
Ova okna igraju ključnu ulogu u obezbeđivanju odgovarajuće ventilacije tunela i služe kao bezbednosni izlazi u slučaju vanrednih situacija.
Rokovi i uslovi tendera
Za zainteresovane ponuđače, važno je napomenuti da je rok za podnošenje ponuda ili prijava 13. jun 2023. godine. Preduzeće je postavilo jasan vremenski okvir za realizaciju usluge, koji ne sme premašiti period od godinu dana. Ovaj rok reflektuje hitnost projekta i potrebu za efikasnim napretkom u razvoju beogradskog metroa.
Razvoj i izmene planova beogradskog metroa
Planovi za beogradski metro prošli su kroz nekoliko iteracija i prilagođavanja. Prvobitna Studija izvodljivosti i generalni projekat definisali su dve linije metroa. Međutim, zbog različitih prostornih i tehničkih ograničenja, došlo je do izmena u trasama druge faze L1, kao i u trasama L2.
Trenutno su u pitanju idejni projekti, što znači da će se tačne pozicije i gabariti stanica, kao i ventilaciono-evakuacionih okana, preciznije utvrditi u narednim fazama razrade projektne dokumentacije. Ovo omogućava fleksibilnost i optimizaciju planova u skladu sa detaljnijim analizama i potencijalnim izazovima koji se mogu pojaviti tokom daljeg planiranja.
Dimenzije i opseg projekta beogradskog metroa
Projekt beogradskog metroa impresivnih je razmera. Druga faza linije 1 proteže se duž približno 4,9 kilometara i uključuje pet stanica. S druge strane, linija 2, koja je predmet trenutnog tendera za tehničku kontrolu, još je ambicioznija. Ona će se prostirati na otprilike 20,6 kilometara i obuhvatati čak 22 stanice.
Ovakav opseg projekta jasno ukazuje na značaj koji beogradski metro ima za budućnost gradskog prevoza i urbani razvoj Beograda. Realizacija ovog projekta ne samo da će olakšati svakodnevno kretanje građana, već će i značajno doprineti smanjenju saobraćajnih gužvi i zagađenja u gradu.
U zaključku, raspisivanje tendera za tehničku kontrolu geotehničkog elaborata predstavlja važan korak napred u realizaciji projekta beogradskog metroa. Ovaj složeni infrastrukturni poduhvat zahteva pažljivo planiranje i strogu kontrolu kvaliteta u svakoj fazi, što ovaj tender i odražava. Kako projekt napreduje, građani Beograda mogu očekivati značajna poboljšanja u gradskom prevozu u godinama koje dolaze.