Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

Telekom Srbija emituje korporativne obveznice na međunarodnom tržištu

Telekom Srbija, vodeća telekomunikaciona kompanija u Srbiji, preduzima značajan korak ka internacionalizaciji svog finansiranja. Odluka o emisiji korporativnih obveznica na međunarodnom tržištu predstavlja prekretnicu u poslovnoj strategiji kompanije i otvara nove mogućnosti za refinansiranje i dalji razvoj.

Odobrenje za emisiju korporativnih obveznica

Na vanrednoj sednici Skupštine akcionara Telekoma Srbija, doneta je odluka koja će omogućiti kompaniji da ponudi korporativne obveznice kvalifikovanim investitorima na globalnom finansijskom tržištu. Vrednost ovih obveznica kreće se u rasponu od približno 400 do 850 miliona evra, ili ekvivalentnom iznosu u američkim dolarima, što predstavlja značajan finansijski poduhvat za kompaniju.

Vladimir Lučić, generalni direktor Telekoma Srbija, ističe pionirski karakter ovog poteza: "Za sada nijedna kompanija sa Zapadnog Balkana nije uradila ono što radi Telekom Srbija." Ova izjava naglašava inovativnost i lidersku poziciju kompanije u regionalnom poslovnom okruženju.

Proces dobijanja kreditnog rejtinga i izlaska na berzu

Proces emisije korporativnih obveznica uključuje nekoliko ključnih koraka. Prvo, kompanija mora dobiti kreditni rejting od najmanje dve od tri globalne rejting agencije - S&P Global Ratings, Moody's ili Fitch. Ovaj korak je od suštinskog značaja za procenu kreditne sposobnosti Telekoma Srbija na međunarodnom nivou.

Nakon dobijanja kreditnog rejtinga, sledeći korak je izlazak na evropsku berzu i emitovanje obveznica. Lučić napominje da je ovaj proces već bio planiran ranije, ali je odložen zbog geopolitičkih događaja i nestabilnosti na globalnim finansijskim tržištima.

Ciljevi i strategija refinansiranja

Važno je naglasiti da cilj emisije korporativnih obveznica nije povećanje dugovanja kompanije, već refinansiranje postojećih, manje povoljnih kredita. Lučić objašnjava: "Već od ove godine poslujemo sa pozitivnim cash-flow i faktički ćemo početi da smanjujemo dug. Smatramo da je pravi trenutak za to, pošto je počeo trend snižavanja kamatnih stopa."

Ova strategija refinansiranja ima za cilj da optimizuje finansijsku strukturu kompanije i smanji troškove zaduživanja. To će, dugoročno gledano, ojačati finansijsku poziciju Telekoma Srbija i povećati njegovu konkurentnost na domaćem i regionalnom tržištu.

Uticaj globalnih ekonomskih trendova

Tajming emisije obveznica zavisi od nekoliko faktora, uključujući globalne ekonomske trendove. Lučić ističe da odluke Federalnih rezervi SAD-a i Evropske centralne banke o smanjenju referentnih kamatnih stopa stvaraju povoljno okruženje za ovakav finansijski potez.

Uprkos brojnim globalnim neizvesnostima, rukovodstvo Telekoma Srbija je uvereno u uspeh ovog poduhvata. Očekuje se da će uspešno plasiranje obveznica i dobijanje povoljne kamatne stope omogućiti kompaniji da refinansira deo postojećih kredita i time ojača svoju finansijsku poziciju.

Značaj za kompaniju i državu

Izlazak Telekoma Srbija na međunarodno tržište kapitala ima višestruki značaj. Pored diversifikacije izvora finansiranja, ovo će obezbediti jasan i transparentan pokazatelj poslovanja kompanije. Lučić naglašava: "Smatram da je to važno i zato što nam je država vlasnik – a država je i sama dobila investicioni rejting, pa se to pozitivno odražava i na Telekom."

Ovaj potez može poslužiti kao model i za druge kompanije u regionu, demonstrirajući mogućnosti koje pruža međunarodno finansijsko tržište. Istovremeno, to je i potvrda poverenja međunarodnih investitora u srpsku ekonomiju i njene vodeće kompanije.

U zaključku, emisija korporativnih obveznica Telekoma Srbija predstavlja značajan korak u razvoju kompanije i srpskog tržišta kapitala. Ovaj potez ne samo da će ojačati finansijsku poziciju Telekoma, već će i postaviti nove standarde za korporativno finansiranje u regionu, potvrđujući lidersku poziciju kompanije u telekomunikacionom sektoru Zapadnog Balkana.