Izvor: Biznis.rs | Foto: Biznis.rs

Telekom Srbija: Ambiciozni planovi za globalnu ekspanziju

Telekom Srbija, vodeća telekomunikaciona kompanija u Srbiji, postavlja ambiciozne ciljeve za narednih nekoliko godina, uključujući značajno povećanje prihoda i širenje na međunarodna tržišta. Ovi planovi predstavljaju značajan korak u transformaciji kompanije iz regionalnog u globalnog igrača u telekomunikacionoj industriji.

Ambiciozni ciljevi Telekoma Srbija

Telekom Srbija je postavio niz ambicioznih ciljeva koji će značajno uticati na budućnost kompanije. Među ključnim ciljevima su dobijanje kreditnog rejtinga, listiranje na evropskoj berzi i emitovanje korporativnih obveznica. Ovi koraci su deo šire strategije koja ima za cilj da do 2029. godine dovede kompaniju do prihoda od približno tri milijarde evra.

Vladimir Lučić, generalni direktor Telekoma Srbija, ističe da kompanija planira da se pozicionira na tržištima Nemačke i Sjedinjenih Američkih Država, predvodi razvoj 5G mreže u Srbiji i nastavi sa širenjem putem akvizicija. Ovi planovi predstavljaju značajan iskorak za kompaniju koja je tradicionalno bila fokusirana na regionalno tržište.

Strategija globalne ekspanzije

Strategija globalne ekspanzije Telekoma Srbija se zasniva na nekoliko ključnih elemenata. Jedan od njih je širenje na tržišta sa velikom dijasporom iz regiona, poput Nemačke i SAD-a. Lučić objašnjava da ova tržišta nude značajan potencijal zbog visokog standarda i većeg prihoda po korisniku.

Kompanija takođe planira da diversifikuje svoje prihode, smanjujući zavisnost od domaćeg tržišta. Cilj je da do 2029. godine većina prihoda dolazi sa "stranih" tržišta, što bi povećalo profitabilnost i stabilnost kompanije.

Emisija korporativnih obveznica i listiranje na berzi

Telekom Srbija planira emisiju korporativnih obveznica u vrednosti između 450 i 800 miliona evra. Ovaj potez ima za cilj refinansiranje dela manje povoljnih kredita, a ne povećanje duga. Kompanija očekuje da će ovaj korak biti realizovan do kraja oktobra ili u prvom kvartalu naredne godine.

Listiranje na evropskoj berzi je još jedan važan korak u strategiji kompanije. Ovaj potez će omogućiti Telekomu Srbija da dobije jasan i transparentan pokazatelj svog poslovanja, što može biti uzor i drugim kompanijama u regionu.

Investicije i razvoj infrastrukture

U narednoj godini, Telekom Srbija planira značajne investicije u razvoj infrastrukture. Ključni projekti uključuju početak razvoja 5G mreže u Srbiji, širenje poslovanja u dijaspori i razvoj optičke mreže. Kompanija planira da investira najmanje 150 miliona evra u ove projekte.

Poseban fokus je na razvoju optičke mreže, koja se smatra budućnošću telekomunikacija. Cilj je opremiti i manje gradove optičkom infrastrukturom, dok država preuzima odgovornost za dovođenje optike do ruralnih oblasti uz pomoć EBRD-a.

Izazovi i mogućnosti na Kosovu i Metohiji

Telekom Srbija se suočava sa izazovima u poslovanju na Kosovu i Metohiji, ali istovremeno vidi i mogućnosti za rast. Kompanija planira da učestvuje na tenderu za 5G licencu na celoj teritoriji Kosova i Metohije, što bi moglo značajno proširiti njihovo prisustvo i kvalitet usluga u regionu.

Lučić veruje da će kompanija uspeti da dobije 5G licencu, što bi moglo dovesti do dupliranja broja radnih mesta na Kosovu i Metohiji. Ovaj potez bi takođe mogao privući više albanskih korisnika zahvaljujući kvalitetu usluga.

Budućnost Telekoma Srbija

Pitanje privatizacije Telekoma Srbija ostaje otvoreno, ali fokus kompanije je na povećanju vrednosti kroz rast EBITDA, jačanje fizičke infrastrukture i ulazak u medije i digitalne servise.

Kompanija očekuje dalji rast vrednosti u narednim godinama, a dobijanje kreditnog rejtinga se smatra ključnim korakom u tom procesu. Cilj je da u naredne tri godine Telekom Srbija postane prava multinacionalna kompanija sa transparentnim poslovanjem i redovnim izveštavanjem na berzi.

U zaključku, Telekom Srbija se nalazi na prekretnici, sa ambicioznim planovima za globalnu ekspanziju i transformaciju u multinacionalnu kompaniju. Uspeh ovih planova mogao bi značajno promeniti pejzaž telekomunikacione industrije u regionu i postaviti nove standarde za korporativno poslovanje.