Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

Svetofor: Ruski diskonter širi mrežu u Srbiji uprkos izazovima

Ruski diskonterski lanac Svetofor proširio je svoje poslovanje u Srbiji, otvorivši 20 prodavnica uprkos izazovima koje su donele sankcije Evropske unije prema Rusiji. Ova ekspanzija ukazuje na prilagodljivost kompanije i potražnju za povoljnim proizvodima na srpskom tržištu.

Uticaj EU sankcija na poslovanje Svetofora

Prema izjavama predstavnika Svetofora, sankcije Evropske unije prema Rusiji značajno su uticale na njihovu logističku mrežu i cenovnu strukturu. Ova situacija primorala je kompaniju da preispita svoj asortiman i logističke kanale. Kao rezultat toga, Svetofor je bio primoran da se odrekne mnogih ruskih proizvoda koji više nisu mogli da zadovolje njihove cenovne kriterijume.

Uprkos ovim preprekama, kompanija je pokazala izuzetnu adaptibilnost, pronalazeći alternative za snabdevanje svojih prodavnica. "Danas, pored saradnje sa domaćim proizvođačima, sarađujemo i sa poljskim i beloruskim dobavljačima," izjavili su predstavnici Svetofora za Novu ekonomiju. Ova diversifikacija dobavljačke mreže omogućila im je da održe konkurentne cene i prošire asortiman proizvoda.

Ekspanzija i performanse na srpskom tržištu

Svetofor je uspeo da otvori 20 prodavnica u različitim regionima Srbije, što svedoči o njihovoj uspešnoj strategiji širenja. Prema rečima predstavnika kompanije, ove prodavnice su "tražene i obezbeđuju potrošačima najneophodniju robu po niskim cenama". Ova tvrdnja ukazuje na to da je Svetofor uspeo da pronađe svoje mesto na srpskom tržištu, zadovoljavajući potrebu za pristupačnim proizvodima.

Performanse kompanije pokazuju pozitivan trend. U poređenju sa 2021. godinom:

  • Promet potrošača se povećao za približno 16 procenata
  • Srednji robni obrt po prodavnici porastao je za skoro 24 procenta
  • Robne zalihe su uvećane za oko 15 procenata

Ovi podaci ukazuju na to da je Svetofor uspeo ne samo da se održi na tržištu uprkos izazovima, već i da značajno poboljša svoje poslovanje.

Struktura i istorija Svetofora u Srbiji

Važno je napomenuti da je Svetofor deo veće ruske korporativne strukture. Kompanija pripada TSG, koja u Srbiji posluje kroz dve nezavisne kompanije:

  1. Beltorg - zadužen za Svetofor markete
  2. Ros Produkt Servis Beograd - upravlja MERE marketima

Istorija Svetofora u Srbiji relativno je kratka, ali dinamična. Prvi Svetofor marketi otvoreni su krajem februara 2021. godine u Subotici i Kruševcu. Za manje od dve godine, kompanija je uspela da proširi svoju mrežu na 20 prodavnica, što svedoči o brzom tempu rasta i prihvaćenosti od strane srpskih potrošača.

U zaključku, Svetofor je demonstrirao izuzetnu sposobnost prilagođavanja teškim tržišnim uslovima. Uprkos sankcijama EU i promenama u lancu snabdevanja, ovaj ruski diskonter uspeo je da proširi svoje poslovanje u Srbiji, sarađujući sa lokalnim i regionalnim dobavljačima i održavajući svoju politiku niskih cena.