Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

Subotica raspisuje tender za koncesiju javnog prevoza

Grad Subotica je nedavno objavio javni poziv za dodelu koncesije za javni gradski i prigradski prevoz. Ova inicijativa predstavlja značajan korak ka unapređenju transportne infrastrukture grada kroz model javno-privatnog partnerstva sa elementima koncesije.

Uslovi za učešće u koncesiji javnog prevoza

Potencijalni koncesionari moraju ispuniti niz strogih uslova kako bi se kvalifikovali za ovu koncesiju javnog prevoza. Među ključnim zahtevima su:

  • Posedovanje važeće licence za domaći linijski prevoz putnika
  • Ostvareni poslovni prihod od najmanje 1,5 milijardi dinara
  • Pozitivno poslovanje u protekle tri finansijske godine
  • Iskustvo u prevozu putnika u gradovima sa populacijom od barem 120.000 stanovnika
  • Minimum 15 godina iskustva u obavljanju gradskog i prigradskog prevoza

Dodatno, kandidati moraju imati na raspolaganju 110 profesionalnih vozača D kategorije i flotu od 110 autobusa, uključujući specifičan broj minibuseva i autobusa različitih kategorija.

Planirane promene u sistemu gradskog prevoza

Koncesionar će preuzeti odgovornost za 11 linija gradskog prevoza, što će uključivati značajne promene u postojećem sistemu:

  1. Uvođenje dve nove linije (5 i 13)
  2. Ukidanje dve postojeće linije (8a i 10)
  3. Modifikacija trasa i stajališta na četiri linije (1a, 2, 4 i 8)

Ove promene imaju za cilj optimizaciju gradskog prevoza i bolje zadovoljavanje potreba građana Subotice.

Finansijski aspekti i obaveze koncesionara

Procenjena vrednost koncesije iznosi približno 4,35 milijardi dinara. Odabrani koncesionar će imati ovlašćenje da određuje cene karata i vrši naplatu, dok će grad zadržati kontrolnu funkciju. Grad će plaćati koncesionu naknadu koja se procenjuje na oko 290 miliona dinara godišnje.

Važan deo ugovora o koncesiji je obaveza nabavke 55 novih, savremenih autobusa. Polovina ovih vozila mora biti nabavljena pre zaključenja ugovora. Dodatno, koncesionar će biti zadužen za rekonstrukciju autobuske stanice, što će doprineti unapređenju celokupne infrastrukture javnog prevoza u Subotici.

Proces selekcije i vremenski okvir

Grad Subotica je postavio rok za podnošenje ponuda do 11. decembra. Nakon isteka ovog roka, komisija će pregledati pristigle ponude i izabrati najpovoljnijeg kandidata. Ključni kriterijum za izbor će biti najniža ponuđena cena, uz ispunjavanje svih propisanih uslova.

Ovaj tender predstavlja značajan korak u modernizaciji sistema javnog prevoza u Subotici. Kroz koncesiju javnog prevoza, grad teži ka efikasnijem i kvalitetnijem transportnom sistemu koji će bolje služiti potrebama svojih građana.

U zaključku, koncesija javnog prevoza u Subotici predstavlja ambiciozan projekat koji ima potencijal da značajno unapredi mobilnost u gradu. Uspešna implementacija ovog modela javno-privatnog partnerstva mogla bi poslužiti kao primer drugim gradovima u Srbiji koji žele unaprediti svoje sisteme javnog prevoza.