Ryanair, vodeća evropska niskobudžetna avio-kompanija, suočava se sa značajnim izazovima u planiranju svog putničkog saobraćaja za narednu godinu. Ovo je direktna posledica očekivanih kašnjenja u isporuci aviona od strane kompanije Boeing, što je dovelo do neophodnosti revidiranja prognoza.
Uticaj Boeingovog štrajka na Ryanairove planove
Generalni direktor Ryanaira, Majkl O'Liri, izjavio je da će kompanija morati da preispita svoje procene putničkog saobraćaja za sledeću godinu. Ova odluka je rezultat trenutnog štrajka u Boeingu, koji je pojačao već postojeće brige oko dodatnih kašnjenja u proizvodnji aviona. Boeing se već suočava sa značajnim izazovima u isporuci tokom ove godine, što je deo šire krize koja se tiče bezbednosti u avio-industriji.
O'Liri je detaljnije objasnio situaciju: "Očekivali smo isporuku 20 aviona do kraja decembra, ali sada je verovatnije da će stići tek u januaru i februaru. Iako to nije idealno, ipak ćemo ih imati na raspolaganju za sledeću letnju sezonu. Međutim, glavni problem za Ryanair leži u činjenici da bi trebalo da dobijemo 30 aviona u periodu od marta do juna naredne godine, a veliko je pitanje koliko ćemo ih zaista dobiti u tom roku."
Revizija prognoza rasta i širi uticaj na avio-industriju
Kao posledica ovih kašnjenja, Ryanair će biti primoran da smanji svoje prognoze rasta saobraćaja za narednu godinu. Ovo je posebno značajno jer su komentari najveće evropske niskobudžetne avio-kompanije među najsnažnijim do sada u vezi sa ograničenjima kapaciteta u ovom sektoru.
Problem nije ograničen samo na Ryanair. I Boeing i Airbus, dva najveća svetska proizvođača aviona, bore se da ispune ciljeve isporuke zbog izazova u lancu snabdevanja. Ova situacija ima dalekosežne posledice na celokupnu avio-industriju.
O'Liri je naglasio ozbiljnost situacije, izjavivši da za svojih 30 godina iskustva u industriji nikada nije video ovakva ograničenja kapaciteta. Ovo svedočanstvo dodatno podvlači izuzetnost trenutne situacije u avio-sektoru.
Šire implikacije za globalnu avio-industriju
Problem nije ograničen samo na evropsko tržište. Tim Klark, predsednik kompanije Emirates, najavio je da će ovaj bliskoistočni prevoznik imati "ozbiljan razgovor" sa kompanijom Boeing o kašnjenjima isporuke modela 777X. Ovo ukazuje na globalni karakter problema i potencijalne dugoročne posledice za svetsku avio-industriju.
Stručnjaci u industriji upozoravaju da bi ova situacija mogla dovesti do povećanja cena avio-karata, smanjenja broja letova na određenim rutama, pa čak i do odlaganja otvaranja novih linija. Sve ovo bi moglo imati značajan uticaj na putnike širom sveta.
U zaključku, RYR se suočava sa ozbiljnim izazovima zbog kašnjenja u isporuci Boeingovih aviona. Ova situacija ne samo da utiče na prognoze rasta ove kompanije, već ima i šire implikacije za globalnu avio-industriju. Kako se situacija razvija, očekuje se da će i druge avio-kompanije morati da revidiraju svoje planove i strategije za naredni period.