Izvor: Biznis.rs | Foto: Biznis.rs

Prodaja Vršačke pivare: Licitacija za istorijski brend

Agencija za licenciranje stečajnih upravnika nedavno je objavila vest koja je uzburkala domaću pivarsku industriju. Vršačka pivara, nekada sinonim za kvalitetno pivo i slad, našla se na prodaji putem javnog nadmetanja. Ova informacija predstavlja značajan trenutak za srpsko tržište piva i potencijalne investitore.

Detalji prodaje Vršačke pivare

Licitacija za prodaju Vršačke pivare zakazana je za 20. decembar ove godine. Početna cena za ovaj istorijski brend iznosi približno 196 miliona dinara. Ono što čini ovu prodaju posebno interesantnom jeste činjenica da se pivara prodaje kao pravno lice, zajedno sa svojom najznačajnijom imovinom.

Među najvrednijim delovima imovine koji se nalaze u ponudi su:

  • Nekretnine u fabričkom krugu, locirane na adresi Žarka Zrenjanina 4 u Vršcu
  • Objekti arhive i magacina
  • Unutrašnje saobraćajnice i kanalizaciona mreža
  • Akcije u drugim preduzećima

Ukupna površina nekretnina koje se prodaju iznosi impresivnih 16.473 kvadratnih metara. Ovo uključuje ne samo proizvodne pogone, već i prateće objekte neophodne za funkcionisanje jednog takvog industrijskog kompleksa.

Akcije i udeli u ponudi

Pored nepokretne imovine, prodaja uključuje i vredne akcije i udele:

  • Akcije u AD Milenijum – Vršac (udeo od 1,4%)
  • Udeo u pravnom licu 'Pivare i sladare d.o.o.-Beograd' (0,78%)

Nominalna vrednost akcija u AD Milenijum – Vršac procenjena je na oko 26 miliona dinara. Ovi finansijski instrumenti predstavljaju dodatnu vrednost za potencijalne kupce, otvarajući mogućnost za šire poslovno umrežavanje u sektoru proizvodnje piva i slada.

Oprema i zalihe u sklopu prodaje

U ponudu je uključena i oprema za proizvodnju i punjenje piva i sokova. Ovo je od posebnog značaja za kupce koji nameravaju da nastave proizvodnju pod brendom Vršačke pivare. Uz opremu, na prodaju su stavljene i zalihe sirovina i ambalaže, što omogućava brz početak proizvodnje nakon preuzimanja.

Dodatnu vrednost predstavljaju i potraživanja od kupaca, kao i potencijalno pravo na zemljište na četiri parcele u Vršcu. Ovi elementi mogu biti od velikog značaja za buduće poslovanje i razvoj pivare.

Procedura prodaje i uslovi razgledanja

Stečajni dužnik se prodaje u viđenom stanju, što znači da kupac preuzima imovinu u trenutnom stanju, bez mogućnosti naknadnih reklamacija. Zainteresovani kupci imaju priliku da razgledaju imovinu nakon otkupa prodajne dokumentacije.

Razgledanje je moguće svakim radnim danom od 10 do 14 časova, najkasnije do 18. decembra 2024. godine. Međutim, potrebno je prethodno najaviti se povereniku stečajnog upravnika, što je uobičajena procedura u ovakvim slučajevima.

Javno nadmetanje i drugi pokušaj prodaje

Samo javno nadmetanje održaće se 20. decembra u 11 časova u Sportskom i poslovnom centru Vojvodina – SPENS. Ovo je drugi put da se Vršačka pivara prodaje iz stečaja kao pravno lice, nakon neuspešne licitacije u julu prošle godine kada nije bilo zainteresovanih kupaca.

Činjenica da se radi o drugom pokušaju prodaje može uticati na dinamiku licitacije. Potencijalni kupci mogu videti ovo kao priliku za povoljniju kupovinu, s obzirom na prethodni nedostatak interesovanja.

Značaj Vršačke pivare za srpsku pivarsku industriju

Vršačka pivara ima dugu i bogatu istoriju u srpskoj pivarskoj industriji. Osnovana je davne 1742. godine, što je čini jednom od najstarijih pivara u regionu. Tokom svog postojanja, pivara je postala sinonim za kvalitetno pivo i važan deo privrednog i kulturnog identiteta Vršca.

Prodaja ovakve istorijske institucije predstavlja više od običnog poslovnog transakcije. To je prilika za revitalizaciju značajnog industrijskog nasleđa i potencijalno otvaranje novih radnih mesta u regionu. Budući kupac će imati odgovornost ne samo prema poslovnom aspektu, već i prema očuvanju tradicije i kvaliteta koji su decenijama bili zaštitni znak Vršačke pivare.

U zaključku, prodaja Vršačke pivare predstavlja značajan događaj za srpsku pivarsku industriju. Ishod licitacije mogao bi odrediti budućnost ovog istorijskog brenda i uticati na lokalni ekonomski razvoj. Ostaje da se vidi da li će ovaj drugi pokušaj prodaje privući zainteresovane investitore i otvoriti novo poglavlje u dugoj istoriji Vršačke pivare.