Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

Podela medijskog giganta Axel Springer: Novi poslovni model

U značajnom potezu koji će preoblikovati medijski pejzaž, Axel Springer, jedan od vodećih evropskih medijskih konglomerata, najavio je sveobuhvatno restrukturiranje. Ova odluka, doneta u saradnji sa investicionom firmom KKR i nemačkim milijarderom Matijasom Dopfnerom, ima za cilj da optimizuje poslovanje kompanije razdvajanjem njenih brzorastućih oglašivačkih jedinica od tradicionalnih medijskih operacija.

Revolucionarno restrukturiranje Axel Springera

Prema saopštenju objavljenom u četvrtak, medijska imovina grupe ostaće pod okriljem Axel Springera kao privatno vlasništvo. Ovo uključuje renomirane publikacije poput američkih "Politico" i "Business Insider", kao i nemačke novine "Die Welt" i "Bild". Ovaj deo kompanije biće pod kontrolom Dopfnera i Fride Springer, udovice osnivača kompanije.

S druge strane, četiri vebsajta za oglašavanje, uključujući popularnu platformu za zapošljavanje StepStone i jedinicu za nekretnine Aviv, biće izdvojeni kao zasebni zajednički poduhvati. U ovim novim entitetima, KKR i Kanadski penzioni plan (CPPIB) imaće većinsko vlasništvo, dok će Axel Springer zadržati određeni udeo.

Strateški fokus na brzorastuće sektore

Ova podela omogućava kompaniji KKR da usmeri svoje resurse na sektor oglašavanja, koji beleži brži rast, posebno u vreme kada se globalna novinska industrija suočava sa izazovima u ostvarivanju profita. Restrukturiranje dolazi nakon niza kontroverzi koje su pratile medijsku diviziju Axel Springera poslednjih godina, što je možda ubrzalo donošenje ove odluke.

Zanimljivo je prisetiti se da su se Dopfner i Frida Springer udružili sa KKR-om i CPPIB-om 2020. godine kako bi povukli kompaniju sa berze. U tom trenutku, procenjena vrednost kompanije iznosila je približno 6,8 milijardi evra, što je ekvivalentno otprilike 7,6 milijardi dolara.

Vlasnička struktura i finansijski aspekti

Trenutna vlasnička struktura Axel Springera je sledeća: KKR i CPPIB zajedno poseduju 48,5% kompanije, dok Frida Springer i Matijas Dopfner, koji je ujedno i izvršni direktor, kontrolišu po oko 22% svako. Ova struktura će se verovatno promeniti nakon implementacije novog poslovnog modela.

Finansijski podaci otkrivaju impresivne performanse kompanije. Godišnji prihod grupe dostiže gotovo četiri milijarde evra, pri čemu je zanimljivo da približno polovina tog iznosa dolazi iz medijskog poslovanja u 2023. godini. Ovo ukazuje na značajan potencijal rasta u sektoru oglašavanja, koji je kompanija prepoznala kao "vrlo snažan pokretač" svog poslovanja.

Implikacije za budućnost medijske industrije

Ova transformacija Axel Springera može se posmatrati kao svojevrsni barometar promena u široj medijskoj industriji. Odvajanje brzorastućih digitalnih oglašivačkih platformi od tradicionalnih medijskih operacija moglo bi postati trend koji će slediti i drugi medijski konglomerati suočeni sa sličnim izazovima.

Analitičari predviđaju da bi ovaj potez mogao dovesti do povećane efikasnosti i profitabilnosti u oba sektora. Digitalno oglašavanje, oslobođeno ograničenja tradicionalnih medijskih operacija, moglo bi doživeti još brži rast. Istovremeno, medijski deo poslovanja, pod vođstvom iskusnih medijskih stručnjaka poput Dopfnera, mogao bi se fokusirati na inovacije u proizvodnji i distribuciji sadržaja.

U zaključku, restrukturiranje Axel Springera predstavlja značajan korak u evoluciji medijske industrije. Odvajanjem brzorastućih oglašivačkih platformi od tradicionalnih medijskih operacija, kompanija se pozicionira za budući rast i adaptaciju na promenljivo digitalno okruženje. Ovaj potez će nesumnjivo biti pažljivo praćen od strane drugih aktera u industriji, potencijalno postavljajući novi standard za medijske konglomerate u digitalnoj eri.