Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

Plan detaljne regulacije za novi autobusko-tramvajski depo u Beogradu

Grad Beograd planira izgradnju novog autobusko-tramvajskog depoa u produžetku ulice Jurija Gagarina na Novom Beogradu. Ovaj ambiciozni projekat će značajno unaprediti infrastrukturu javnog prevoza u glavnom gradu Srbije.

Detalji plana za novi autobusko-tramvajski depo

Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove Gradske uprave grada Beograda nedavno je pokrenuo rani javni uvid za izradu Plana detaljne regulacije (PDR) novog autobusko-tramvajskog depoa. Ovaj plan predviđa preseljenje postojećeg autobuskog depoa Gradskog saobraćajnog preduzeća, koji se trenutno nalazi u blizini naselja Belvil, kao i tramvajskog depoa iz bloka 66 na Novom Beogradu.

Nova lokacija, koja se prostire na površini od približno 39 hektara, nalazi se južno od državnog puta Novi Beograd - Surčin i zapadno od melioracionog kanala Petrac II. Prema elaboratu koji je pripremio Urbanistički zavod Beograda, planirano je da ovaj moderan kompleks bude novi "dom" za čak 500 autobusa i 250 tramvaja, što predstavlja značajno povećanje kapaciteta u odnosu na postojeće objekte.

Izazovi i mogućnosti u realizaciji projekta

Trenutno, područje predviđeno za izgradnju depoa nema adekvatan saobraćajni pristup. Postoje samo zemljani nekategorisani putevi koji se koriste za pristup parcelama u okviru poljoprivrednih, vodnih i prirodno regulisanih zelenih površina. Dodatno, na delu predmetnog područja nalazi se razvodni čelični gasovod koji ima svoju zaštitnu zonu, što predstavlja dodatni izazov u planiranju i izgradnji.

Uprkos ovim izazovima, autori plana su predvideli sveobuhvatno rešenje koje će omogućiti efikasno funkcionisanje depoa. U okviru kompleksa biće planirane saobraćajne površine za dinamički i stacionarni saobraćaj, prilagođene potrebama tramvaja, autobusa, mini buseva i kombi vozila.

Infrastrukturna unapređenja i povezivanje sa postojećom mrežom

Plan predviđa i značajna infrastrukturna unapređenja. Orijentaciono saobraćajno rešenje uključuje drugi, rezervni ulaz-izlaz za tramvaje u okviru planirane raskrsnice Državnog puta i Ulice Jurija Gagarina. Takođe, razmatrana je i alternativa za drugi kolski ulaz-izlaz, formiranjem nove raskrsnice na Državnom putu, približno 600 metara zapadno od planirane raskrsnice sa Ulicom Jurija Gagarina.

Ova strateška lokacija i planirana infrastruktura omogućiće efikasno povezivanje novog depoa sa postojećom saobraćajnom mrežom grada, što će značajno unaprediti funkcionisanje javnog prevoza u Beogradu.

Sadržaji i kapaciteti novog autobusko-tramvajskog depoa

Novi autobusko-tramvajski depo neće biti samo mesto za smeštaj vozila. U okviru kompleksa planiraju se površine za redovno i vanredno održavanje i eksploataciju vozila, kao i prateći sadržaji neophodni za efikasno funkcionisanje. Ovo uključuje administrativne prostorije, tehnički centar, centar za obuku vozača i druge važne objekte.

Prema procenama iz elaborata, očekuje se da će u novom depou biti zaposleno oko 2.695 radnika. Od toga, 500 radnika biće zaposleno u administraciji, 815 u objektima održavanja, a čak 1.380 vozača će svoj radni dan započinjati i završavati u ovom modernom kompleksu.

Uticaj na zapošljavanje i organizaciju rada

Planirano je da administracija radi u jednoj smeni, objekti za održavanje u dve smene, dok će vozači raditi u tri smene. Ova organizacija rada omogućiće maksimalnu efikasnost i iskorišćenost kapaciteta depoa. Očekuje se da će ukupan broj jednovremeno zaposlenih iznositi približno 1.368, što uključuje 500 zaposlenih u administraciji, 408 zaposlenih u objektima održavanja i 460 vozača.

Za sve zaposlene i posetioce, u okviru kompleksa depoa biće obezbeđen potreban broj parking mesta. Ovo će dodatno olakšati pristup i funkcionisanje celokupnog objekta.

Javni uvid i učešće građana

Gradska uprava grada Beograda poziva sve zainteresovane građane da uzmu učešće u ranom javnom uvidu. Svi koji žele da iznesu svoje mišljenje o planiranim rešenjima mogu to učiniti u pisanoj formi i dostaviti Sekretarijatu za urbanizam i građevinske poslove, na adresi Kraljice Marije 1 u Beogradu, zaključno sa 7. oktobrom 2024. godine.

Ovaj proces javnog uvida je od ključnog značaja za uspešnu realizaciju projekta, jer omogućava građanima da direktno utiču na oblikovanje ovog važnog infrastrukturnog objekta koji će značajno uticati na kvalitet javnog prevoza u Beogradu.

Realizacija ovog ambicioznog plana za novi autobusko-tramvajski depo predstavlja značajan korak u unapređenju javnog prevoza u Beogradu. Ovaj projekat ne samo da će poboljšati efikasnost i kapacitete gradskog prevoza, već će stvoriti i nove mogućnosti za zapošljavanje i ekonomski razvoj. Sa planiranim kapacitetom od 500 autobusa i 250 tramvaja, novi depo će biti ključni element u modernizaciji i unapređenju beogradskog sistema javnog prevoza.