Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

Otvaranje zajedničkog centra kinesko-evropske brze železnice u Inđiji

U Inđiji je otvoren zajednički centar kinesko-evropske brze železnice, označavajući značajan korak u razvoju teretnog železničkog saobraćaja između Kine i Evrope. Ovaj događaj je obeležen dolaskom prvog kineskog voza sa sirovinama za fabriku guma kompanije Linglong.

Unapređenje kinesko-srpske saradnje kroz kinesko-evropsku brzu železnicu

Vang Ćifeng, predstavnik Shangdong Hi-Speed Group, istakao je značaj ovog centra za dalji razvoj teretnog saobraćaja na relaciji Kina-Evropa-Šangdong. "Ovaj zajednički centar ne samo da produbljuje saradnju između Kine i Srbije, već će u budućnosti služiti kao katalizator za povećanje prometa i ubrzanje veza sa ključnim čvorištima u Mađarskoj i Poljskoj," objasnio je Ćifeng.

Teretni vozovi Kina-Evropa postali su simbol moderne međunarodne saradnje, zamenjujući tradicionalne karavane na nekadašnjem Putu svile. Že Žang, savetnik kineskog ambasadora u Srbiji, naglasio je: "Ovi vozovi su postali popularan međunarodni proizvod i ključni element inicijative 'Pojas i put'. Osnivanje ovog centra će nesumnjivo obogatiti saradnju između provincije Šangdong i Srbije, istovremeno jačajući stabilnost globalnih lanaca snabdevanja."

Srbija kao strateški logistički centar u Evropi

Unapređenjem kapaciteta intermodalnog terminala u Inđiji, Srbija učvršćuje svoju poziciju kao važan logistički čvor u ovom delu Evrope. Martin Kubek, zamenik izvršnog direktora Metrans grupe, naglasio je stratešku važnost terminala "Inđija": "Prošle godine, ovaj terminal je postao jedan od najznačajnijih u mreži MG. Ponosno nudimo naše bogato iskustvo i stručnost klijentima i partnerima u Srbiji i okolnim zemljama. Metrans sa zadovoljstvom ulaže u Srbiju, razvijajući modernu intermodalnu vezu sa našom mrežom i lukama."

Tomislav Momirović, ministar unutrašnje i spoljne trgovine Srbije, naglasio je značaj ovog projekta: "Teretni voz koji prevozi sirovine za fabriku guma Linglong predstavlja jednu od najznačajnijih investicija u našoj zemlji u proteklih nekoliko godina. Ovaj i slični teretni vozovi, koji prelaze dugačak put od Kazahstana, preko Rusije, Belorusije, Poljske i Mađarske do Srbije, svedoče o snažnom ekonomskom partnerstvu i potvrđuju važnost Srbije kao partnera Narodnoj Republici Kini."

Uticaj na regionalni razvoj i međunarodnu trgovinu

Otvaranje zajedničkog centra kinesko-evropske brze železnice u Inđiji ima višestruke pozitivne efekte na regionalni razvoj i međunarodnu trgovinu. Ovaj projekat ne samo da unapređuje transportnu infrastrukturu, već i stvara nove mogućnosti za ekonomski rast i zapošljavanje u regionu.

Intermodalni terminal u Inđiji, sa svojim povećanim kapacitetima, omogućava efikasniji protok robe između Azije i Evrope. Ovo će dovesti do smanjenja troškova transporta i skraćenja vremena isporuke, što će pozitivno uticati na konkurentnost srpske privrede na globalnom tržištu.

Dodatno, ovaj projekat doprinosi diversifikaciji transportnih ruta i smanjenju zavisnosti od tradicionalnih pomorskih puteva. Time se povećava otpornost globalnih lanaca snabdevanja na potencijalne poremećaje, što je od ključnog značaja u današnjem dinamičnom poslovnom okruženju.

Budućnost kinesko-evropske brze železnice i njen značaj za Srbiju

Razvojem ovog projekta, Srbija se pozicionira kao ključna tačka na mapi Novog puta svile, moderne verzije istorijskog trgovačkog puta koji je povezivao Istok i Zapad. Ovo otvara nove mogućnosti za srpske kompanije da prošire svoje poslovanje na azijsko tržište, ali i da privuku nove investitore iz Kine i drugih zemalja uključenih u inicijativu "Pojas i put".

U budućnosti se očekuje dalje unapređenje infrastrukture i povećanje frekvencije teretnih vozova na relaciji Kina-Evropa. Ovo će dodatno ojačati poziciju Srbije kao logističkog centra i potencijalno privući nove investicije u sektore povezane sa transportom i logistikom.

U zaključku, otvaranje zajedničkog centra kinesko-evropske brze železnice u Inđiji predstavlja značajan korak u jačanju ekonomskih veza između Kine i Srbije, ali i šire regije. Ovaj projekat ne samo da unapređuje transportnu infrastrukturu, već i otvara nove mogućnosti za ekonomski rast i razvoj, potvrđujući stratešku važnost Srbije u međunarodnim trgovinskim tokovima.