Izvor: Biznis.rs | Foto: Biznis.rs

Ostavka ministra Vesića zbog tragedije u Novom Sadu

U svetlu nedavne tragedije na Železničkoj stanici u Novom Sadu, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić objavio je svoju nameru da podnese ostavku. Ovaj potez usledio je nakon kobnog incidenta koji je potresao Srbiju i pokrenuo brojna pitanja o odgovornosti i bezbednosti javnih objekata.

Detalji o tragediji i odluci ministra Vesića

U utorak, 5. novembra, ministar Goran Vesić je na vanrednoj konferenciji za novinare u Vladi Srbije zvanično najavio svoju ostavku. Ovaj potez usledio je kao posledica tragičnog događaja u Novom Sadu, gde je obrušavanje nadstrešnice Železničke stanice rezultiralo smrću 14 osoba i teškim povredama još tri lica.

Vesić je naglasio da, iako ne prihvata krivicu za nesreću, smatra svojom moralnom dužnošću da podnese ostavku kao odgovoran funkcioner. "Ne mogu da prihvatim krivicu za smrt 14 ljudi jer ni ja ni moji saradnici nemamo nikakvu odgovornost za ovu tragediju," izjavio je ministar, dodajući da ostavku podnosi iz etičkih razloga, s obzirom na to da se nesreća dogodila u resoru kojim rukovodi.

Chronologija događaja i reakcije zvaničnika

Prema Vesićevim rečima, on je premijeru Milošu Vučeviću ponudio ostavku istog dana kada se nesreća dogodila. Takođe je o svojoj nameri obavestio i predsednika Republike. Ova brza reakcija ukazuje na ozbiljnost situacije i spremnost zvaničnika da preuzmu odgovornost za događaje u svojim resorima.

Ministar je posebno naglasio da su svi relevantni dokumenti vezani za projekat izdati pre njegovog stupanja na dužnost. Tokom njegovog mandata, kako tvrdi, urađen je samo konačan projekat za izvođenje radova, za koji je napomenuo da čak ni ne podleže odobrenju ministarstva na čijem je čelu.

Pitanja odgovornosti i potreba za temeljnom istragom

Vesić je pozvao nadležne organe da sprovedu detaljnu istragu kako bi se utvrdilo ko je odgovoran za propuste koji su doveli do ove tragedije. "Neophodno je utvrditi ko u lancu odgovornosti - projektant, izvođač, nadzor ili investitor - nije adekvatno obavio svoj posao, što je rezultiralo gubitkom 14 nevinih života," istakao je ministar.

Ova izjava otvara važno pitanje o sistemskoj odgovornosti u javnim projektima i neophodnosti strožih kontrola i nadzora u građevinarstvu. Vesić je izrazio nadu da će temeljita istraga "skinuti ljagu sa imena mnogih ljudi koji su neopravdano pominjani u javnosti" u vezi sa ovim incidentom.

Uloga Infrastrukture železnice Srbije

Ministar je takođe skrenuo pažnju na ulogu IŽS u ovom slučaju. On očekuje da će istraga rasvetliti razloge zbog kojih ovo preduzeće nije adekvatno održavalo stanicu u Novom Sadu tokom prethodnih godina, uprkos zakonskoj obavezi da to čini.

Ovo pitanje pokreće širu diskusiju o stanju infrastrukture u Srbiji i potrebi za sistemskim pristupom održavanju javnih objekata. Neadekvatno održavanje može imati dalekosežne posledice, kao što je ovaj tragični incident jasno pokazao.

U zaključku, ostavka ministra Vesića predstavlja značajan politički potez koji naglašava ozbiljnost situacije i potrebu za temeljnom istragom i reformom u oblasti građevinarstva i infrastrukture. Ova tragedija je bolno podsetila na važnost odgovornog upravljanja i održavanja javnih objekata, kao i na neophodnost strožih bezbednosnih mera u građevinarstvu.