Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

Osnivanje Javnog preduzeća Projektni biro Grada Beograda

Skupština grada Beograda nedavno je donela značajnu odluku o osnivanju Javnog preduzeća Projektni biro Grada Beograda, što predstavlja ključni korak u unapređenju urbanističkog planiranja i razvoja glavnog grada Srbije. Ova inicijativa ima za cilj poboljšanje kvaliteta projekata i radova, kao i efikasniju realizaciju gradskih planova.

Osnivanje i struktura Projektnog biroa Grada Beograda

Gradski urbanista Marko Stojčić obrazložio je opravdanost formiranja manjeg projektnog biroa unutar gradske uprave. Ovaj biro će biti sastavljen od stručnjaka koji već rade u gradskoj administraciji, čime se optimizuju postojeći ljudski resursi. Stojčić je naglasio da će ova nova organizaciona struktura omogućiti znatno veću kontrolu nad kvalitetom projekata i radova.

Na čelu novoosnovanog preduzeća, kao vršilac dužnosti direktora, postavljen je Darko Šutanovac, diplomirani inženjer arhitekture. Šutanovac dolazi sa pozicije zamenika direktora u Službi glavnog urbaniste, što osigurava kontinuitet i stručnost u rukovođenju novim biroom.

Usvajanje ključnih dokumenata i regulativa

Pored odluke o osnivanju, odbornici su usvojili i Statut JP Projektni biro, kao i Rešenje o imenovanju predsednika i članova Nadzornog odbora. Ovi dokumenti postavljaju pravni i organizacioni okvir za funkcionisanje novog preduzeća, osiguravajući transparentnost i efikasnost u radu.

Skupština je takođe donela nekoliko važnih urbanističkih planova, uključujući:

  • Plan generalne regulacije privredne zone uz naselje Grmovac u opštini Zemun
  • Planove detaljne regulacije za delove opština Novi Beograd, Voždovac i Zemun
  • Izmene i dopune plana detaljne regulacije za deo teritorije opština Rakovica i Zemun

Dodatno, usvojene su odluke o izradi planova detaljne regulacije za delove opština Savski venac, Novi Beograd, Palilula i Stari grad, čime se proširuje obuhvat urbanističkog planiranja na veći deo gradske teritorije.

Unapređenje komunalnog reda i upravljanja grobljima

U cilju poboljšanja kvaliteta života građana, Skupština je usvojila dopune Odluke o komunalnom redu, kao i Odluke o upravljanju grobljima, sahranjivanju i pogrebnoj delatnosti na teritoriji Grada Beograda. Ove izmene imaju za cilj da unaprede organizaciju i funkcionisanje komunalnih službi, kao i da osiguraju poštovanje propisa u ovim oblastima.

Javno-privatno partnerstvo u javnom prevozu

Značajan korak učinjen je i u oblasti javnog prevoza. Usvojeno je Rešenje o davanju saglasnosti na konačni nacrt javnog ugovora o javno-privatnom partnerstvu za obavljanje komunalne delatnosti javnog autobuskog gradskog prevoza putnika. Ovaj ugovor obuhvata deo radijalnih poteznih linija na teritoriji gradskih opština Grocka, Zvezdara (potez 300), Voždovac (potez 400), Čukarica i Rakovica (potez 500), kao i deo linija sa pretežnom dužinom trase na navedenim opštinama, uključujući i gradsku opštinu Savski venac.

Ovakvo partnerstvo ima potencijal da poboljša kvalitet i efikasnost javnog prevoza u navedenim delovima grada, omogućavajući bolju povezanost i mobilnost građana. Istovremeno, ono predstavlja inovativan pristup u rešavanju izazova gradskog prevoza, kombinujući resurse i ekspertizu javnog i privatnog sektora.

U zaključku, osnivanje Javnog preduzeća Projektni biro Grada Beograda predstavlja značajan korak u unapređenju urbanističkog planiranja i razvoja Beograda. Ova inicijativa, zajedno sa usvojenim planovima i odlukama, obećava efikasniju realizaciju projekata i bolji kvalitet života za građane glavnog grada Srbije.