Gradonačelnik Beograda, Aleksandar Šapić, nedavno je predstavio ambiciozne planove za unapređenje saobraćajne infrastrukture glavnog grada. Ključni elementi ovog plana uključuju izgradnju novih kružnih tokova, proširenje važnih saobraćajnica i obnovu postojećih mostova.
Novi kružni tokovi za efikasniji saobraćaj
Šapić je sa ponosom najavio da će do kraja jeseni biti završeni radovi na novom kružnom toku na uglu Bulevara Nikole Tesle i Ušća na Novom Beogradu. Ovo je samo jedan u nizu projekata koji imaju za cilj poboljšanje protoka saobraćaja u gradu.
Gradonačelnik je istakao da je nedavno otvoren novi kružni tok na uglu ulica Bulevar Nikole Tesle i Mihajla Pupina, gde preostaju samo završni radovi na pešačkim stazama. "Uspeli smo da ispunimo obećanje i završimo ovaj kružni tok pre početka školske godine," izjavio je Šapić.
Pored toga, planira se izgradnja još dva kružna toka: jedan na uglu Bulevara Nikole Tesle i Ušća, a drugi na uglu Milentija Popovića i Bulevara Mihajla Pupina. Radovi na ovom poslednjem trebalo bi da počnu narednog leta, kada je saobraćaj manje intenzivan.
Obnova Brankovog mosta i proširenje bulevara
Šapić je takođe naglasio značaj nedavno završenih radova na Brankovom mostu, gde je obnovljeno svih šest traka. "Ovo je prvi put u više od 15 godina da je most u potpunosti obnovljen," rekao je gradonačelnik, ističući važnost ovog projekta za svakodnevno funkcionisanje grada.
Još jedan važan projekat je proširenje Bulevara Zorana Đinđića. Radovi su već završeni u delu od ulice Vladimira Popovića do Omladinskih brigada, a trenutno su u toku radovi ka Studentskom gradu. Cilj je da se bulevar proširi na dve trake u svakom smeru sve do Tošinog bunara, što će značajno poboljšati protok saobraćaja u tom delu grada.
Planovi za unutrašnji prsten i zatvaranje Starog savskog mosta
Šapić je najavio i skore radove na proširenju kružnog puta oko Kalemegdana, čime će biti stvoren mali unutrašnji prsten. Ovo je posebno važno s obzirom na planirano zatvaranje Starog savskog mosta.
"Pripremili smo alternativne rute za javni prevoz," objasnio je Šapić. "Ulica Gavrila Principa će postati glavna saobraćajnica za vozila javnog prevoza koja će zameniti tramvaje, dok će Zemunski put biti rezervisan isključivo za javni prevoz."
Gradonačelnik je naglasio da su ovi radovi deo šire strategije za unapređenje saobraćajne infrastrukture Beograda. "Naš cilj je da stvorimo efikasniji i bezbedniji saobraćajni sistem koji će odgovoriti na potrebe rastućeg grada," zaključio je Šapić.
U zaključku, ambiciozni planovi za nove kružne tokove i unapređenje saobraćajne infrastrukture u Beogradu obećavaju značajno poboljšanje protoka saobraćaja i kvaliteta života građana. Iako su izazovi veliki, gradska uprava je odlučna u nameri da realizuje ove projekte u predviđenim rokovima.