Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

Nova autobuska stanica u Beogradu: Revolucija u gradskom prevozu

U srcu Beograda, preciznije u novobeogradskom Bloku 42, na mestu nekadašnje „Buvlje pijace", danas je svečano otvorena nova autobuska stanica. Ovaj projekat predstavlja značajan korak u unapređenju gradske infrastrukture i modernizaciji sistema javnog prevoza u srpskoj prestonici.

Revolucionarni projekat vredan 17 miliona evra

Gradonačelnik Beograda, Aleksandar Šapić, na svečanom otvaranju istakao je da ova investicija, vredna približno 17 miliona evra, predstavlja prekretnicu u razvoju gradskog prevoza. Šapić je najavio ambiciozne planove za budućnost, uključujući raspisivanje tendera za izgradnju velike stanične zgrade, kao i paralelnu izgradnju železničke zgrade.

"Očekujemo da će oba objekta biti završena do kraja 2027. godine," izjavio je gradonačelnik, dodajući da će stara autobuska stanica uskoro biti zatvorena. Ovaj potez je deo šire strategije za unapređenje gradske infrastrukture i poboljšanje tranzitnog saobraćaja u Beogradu.

Unapređenje gradske infrastrukture i povezanosti

Šapić je takođe najavio planove za uređenje centralnog dela grada, uključujući renoviranje parka i garaže, kao i spajanje Karađorđeve ulice sa Savskom. "U saradnji sa preduzećem BnV radimo na novim saobraćajnim rešenjima koja će učiniti grad tranzitno efikasnijim," objasnio je gradonačelnik.

Jedna od ključnih komponenti ovog plana je zatvaranje starog Savskog mosta i izgradnja novog, nazvanog Srpski most, čije je završetak planiran za 2027. godinu. Ovaj projekat će značajno unaprediti povezanost različitih delova grada i olakšati kretanje građana.

Moderna infrastruktura i poboljšana pristupačnost

Boban Kovačević, generalni direktor BAS-a, pružio je detalje o pristupačnosti nove autobuske stanice. Putnici mogu doći do stanice iz ulice Jurija Gagarina, gde se nalazi parking za dolazne perone, dok je ulaz na perone za polaske iz ulice Marka Hristića.

Nova autobuska stanica je odlično povezana sa ostatkom grada putem javnog prevoza. Do nje se može stići tramvajima 7, 9, 11 i 13, kao i autobuskim linijama 85, 89, 94, 95, 600, E6, 60, 60L, 67, 93 i EKO1. Ova raznovrsnost linija osigurava da je nova stanica lako dostupna iz svih delova Beograda.

Impresivni kapaciteti i moderna infrastruktura

Radovi na novoj autobuskoj stanici započeti su 2017. godine, a rezultat je impresivan. Stanični plato sadrži ukupno 65 perona, od čega je:

  • 12 dolaznih perona
  • 53 odlazna perona
  • Parking sa 186 mesta (89 za putnike u dolasku, 97 za putnike u odlasku)

Pored toga, stanica ima posebno rezervisane perone za različite vrste saobraćaja:

  1. 8 polaznih perona za prigradski saobraćaj
  2. 22 za međugradski saobraćaj
  3. 14 za međunarodni saobraćaj
  4. 9 za vanlinijski – turistički saobraćaj

Dodatno, izgrađena je taksi stanica sa 25 mesta i "pripremni parking za autobuse" sa kapacitetom od 80 mesta. Ovi objekti će značajno doprineti efikasnosti i udobnosti putovanja za sve korisnike.

Budućnost gradskog prevoza u Beogradu

Otvaranje nove autobuske stanice u Beogradu predstavlja značajan korak ka modernizaciji gradskog prevoza i unapređenju kvaliteta života građana. Ovaj projekat ne samo da će poboljšati efikasnost javnog prevoza, već će i doprineti razvoju okolnih područja i povećanju atraktivnosti Beograda kao turističke destinacije.

Sa planiranim daljim razvojem infrastrukture, uključujući izgradnju nove stanične zgrade i železničke stanice, Beograd se pozicionira kao moderna evropska metropola spremna za izazove 21. veka. Ova autobuska stanica je samo početak u nizu projekata koji će transformisati gradski prevoz i učiniti Beograd pristupačnijim i ugodnijim mestom za život.