Kompanija Nestlé objavila je ohrabrujuće finansijske rezultate za prvih devet meseci 2024. godine, demonstrirajući otpornost na globalnom tržištu uprkos ekonomskim izazovima. Ovaj izveštaj pruža sveobuhvatan pregled performansi kompanije, uključujući detalje o prodaji, organskom rastu i strateškim inicijativama.
Globalni finansijski rezultati Nestlé-a
Prema najnovijim podacima, Nestlé je zabeležio pozitivan organski rast od približno dva procenta na globalnom nivou. Ukupna prodaja dostigla je gotovo 67,1 milijardi švajcarskih franaka, što predstavlja blago smanjenje od oko 2,4 odsto. Važno je napomenuti da su na ovaj rezultat značajno uticale nepovoljne kursne razlike, koje su umanjile prodaju za približno 4,1 posto, dok su neto prodaje imovine (dezinvesticije) doprinele smanjenju za dodatnih 0,3 posto.
Uprkos izazovima, kompanija održava optimističan pogled na budućnost. Prognoza za 2024. godinu predviđa da će organski rast prodaje ostati stabilan na nivou od oko dva procenta do kraja godine. Očekuje se da će osnovna trgovačka marža operativnog profita iznositi otprilike 17 odsto, dok bi osnovna zarada po akciji u stalnoj valuti trebalo da ostane uglavnom nepromenjena.
Nestlé-ovo poslovanje u Srbiji
Na lokalnom tržištu, Nestlé je ostvario impresivne rezultate. U Srbiji je kompanija u prvih devet meseci 2024. godine zabeležila organski rast od približno 2,3 odsto, što je praćeno konstantnim rastom tržišnog učešća. Ovaj uspeh se pripisuje snažnim performansama u nekoliko ključnih kategorija proizvoda.
Marjana Davidović, generalna direktorka Nestlé-a za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju, istakla je da su na rast u prva tri kvartala najviše uticale kategorije prehrambenih i konditorskih proizvoda. Posebno su se istakli asortiman NP i NSCF brendovi, koji su pokazali značajan napredak na tržištu.
Korporativna odgovornost i inovacije
Nestlé nastavlja da demonstrira svoju posvećenost društvenoj odgovornosti i održivom poslovanju. Kompanija je nastavila sa značajnom podrškom ugroženom stanovništvu kroz donacije svojih proizvoda. Vrednost ovih donacija u 2024. godini dostigla je impresivnu cifru od preko 20 miliona dinara, što svedoči o kontinuiranom angažmanu kompanije u podršci lokalnoj zajednici.
Pored toga, projekat regenerativne poljoprivrede dobija sve veći zamah. Plan za tekuću godinu predviđa da će više od 6.000 hektara zemljišta biti obrađeno primenom naprednih agrarnih praksi, što predstavlja dvostruko povećanje u odnosu na prethodnu godinu. Ova inicijativa ne samo da doprinosi održivosti poljoprivredne proizvodnje, već i demonstrira Nestlé-ovu posvećenost ekološki odgovornom poslovanju.
Širenje asortimana i tržišni proboji
Kompanija je takođe pokazala agilnost u prilagođavanju tržišnim trendovima i potrebama potrošača. U proteklom periodu, Nestlé je na tržište Srbije uveo poznate svetske brendove poput Trix i Gerber, istovremeno proširujući palete proizvoda popularnih brendova Maggi i Thomy. Ova strategija diversifikacije asortimana omogućava kompaniji da zadovolji različite preferencije potrošača i ojača svoju poziciju na tržištu.
E-trgovina i out-of-home kanali
Posebno je impresivan rast u segmentu e-trgovine, koji je zabeležio porast od približno 9,7 odsto, dostigavši 18,5 odsto ukupne prodaje Grupe. Ovaj trend ukazuje na uspešnu adaptaciju Nestlé-a na digitalno doba i promenjene navike potrošača. Paralelno s tim, out-of-home kanali beleže organski rast od oko 3,4 odsto, što sugeriše postepeni oporavak sektora ugostiteljstva i turizma.
Performanse na evropskom tržištu
Na širem evropskom planu, Nestlé je ostvario organski rast od približno 3,3 odsto, uz rast cena od oko 2,5 odsto i realni organski rast od 0,8 odsto. Najveći doprinos ovom rastu dolazi iz kategorija hrane za kućne ljubimce, kafe i konditorskih proizvoda. Uprkos pozitivnom organskom rastu, ukupna ostvarena prodaja na evropskom tržištu smanjena je za oko 1,8 odsto i iznosi blizu 13,9 milijardi švajcarskih franaka.
U zaključku, uprkos izazovnom globalnom ekonomskom okruženju, Nestlé nastavlja da demonstrira otpornost i adaptibilnost. Kompanija održava stabilan rast, posebno na tržištima poput Srbije, fokusirajući se na inovacije, održivost i digitalnu transformaciju. Ovi rezultati potvrđuju snagu Nestlé-ovog poslovnog modela i strategije rasta.