METRO Cash & Carry Srbija, vodeći veletrgovac hranom u zemlji, nedavno je inaugurisao svoj najnoviji logističko-distributivni centar u Dobanovcima. Ovaj potez predstavlja značajan korak u unapređenju poslovanja kompanije i pružanju podrške ugostiteljima i nezavisnim trgovcima širom Srbije.
Karakteristike novog logističko-distributivnog centra
Novoizgrađeni logističko-distributivni centar METRO-a u Dobanovcima impresivnih je dimenzija i specifikacija. Prostire se na površini od približno 15.000 kvadratnih metara i opremljen je sa četiri različite temperaturne zone. Ovaj moderni objekat u potpunosti je usklađen sa rigoroznim zahtevima i međunarodnim standardima kompanije METRO, čije je sedište u Nemačkoj.
Jedna od ključnih odlika novog centra je primena najsavremenije tehnologije u rashladnim sistemima. Inovativni pristup podrazumeva eliminaciju upotrebe freona, što značajno doprinosi smanjenju negativnog uticaja na životnu sredinu. Ova ekološki osvešćena odluka u skladu je sa globalnim trendom ka održivom poslovanju i očuvanju prirodnih resursa.
METRO-ova vizija i posvećenost kupcima
Nadir Kađi, generalni direktor METRO-a u Srbiji, povodom otvaranja centra istakao je dugoročnu viziju kompanije: "Kao pionir veletrgovine u Srbiji, sa gotovo dve decenije prisutnosti na tržištu, METRO teži da pruži još snažniju podršku ugostiteljskom sektoru i nezavisnim trgovcima. Naš cilj je da kroz ponudu vrhunskih i prilagođenih rešenja, usluga i bogatog asortimana kvalitetnih domaćih i svetskih proizvoda, budemo ključni faktor uspeha naših kupaca."
Kađi je dalje naglasio da otvaranje novog logističko-distributivnog centra predstavlja prekretnicu u strategiji kompanije, usmerenu ka zajedničkom rastu i razvoju sa partnerima u godinama koje dolaze. Ovaj potez jasno demonstrira METRO-ovu posvećenost dugoročnom ulaganju u srpsko tržište i jačanju veza sa lokalnim preduzetnicima.
Tehnološke inovacije i operativne prednosti
Novi centar, smešten u okviru savremenog VGP industrijskog parka, opremljen je najmodernijom logističkom infrastrukturom. Ovo omogućava efikasan prijem i skladištenje celokupnog METRO asortimana, uključujući i najzahtevnije kategorije poput svežih i ultrasvežih namirnica. Implementacija naprednih tehnologija u upravljanju lancem snabdevanja osigurava optimalnu svežinu proizvoda i minimizira gubitke.
U novootvorenom objektu zaposleno je više od 110 radnika, čime METRO dodatno doprinosi lokalnoj zajednici kroz otvaranje novih radnih mesta. Ovaj potez ne samo da jača ekonomiju regiona, već i osigurava visok nivo usluge i efikasnosti u poslovanju centra.
METRO grupa i njen značaj za srpsku ekonomiju
METRO Srbija je integralni deo globalne METRO grupe, multinacionalne kompanije sa sedištem u Nemačkoj. Grupa posluje u 30 zemalja širom sveta i zapošljava impresivnih 97.000 ljudi, što je čini jednim od najvećih igrača u sektoru veletrgovine na globalnom nivou.
Anke Konrad, ambasadorka Nemačke u Srbiji, povodom otvaranja centra izjavila je: "Odluka kompanije METRO da investira u novi logistički objekat u Dobanovcima sjajan je primer snažnih i dinamičnih ekonomskih veza između Srbije i Nemačke. Kao najveći trgovinski partner Srbije i jedan od vodećih stranih investitora, naš cilj je da podržimo uspeh srpske privrede."
Ambasadorka je dalje naglasila značaj proširenja fokusa sa velikih urbanih centara na ruralna područja i cirkularnu ekonomiju, ističući ih kao prioritetne oblasti ekonomske saradnje između dve zemlje. Ona je pohvalila METRO-ovu posvećenost srpskom tržištu, posebno kroz programe podrške partnerstvu, ocenivši to kao važno svedočanstvo o potencijalu Srbije za investicije i održiv ekonomski rast.
METRO-ova mreža u Srbiji i program "Jutro"
Trenutno, METRO u Srbiji zapošljava oko 1.100 ljudi u devet prodajnih distributivnih centara. Ovi centri su strateški raspoređeni u ključnim gradovima širom zemlje, uključujući Beograd, Niš, Novi Sad, Kragujevac, Požarevac, Suboticu i Šabac. Ovakva rasprostranjenost omogućava kompaniji da efikasno opslužuje različite regione i zadovoljava potrebe širokog spektra kupaca.
Jedan od najprepoznatljivijih aspekata METRO-ovog poslovanja u Srbiji je franšizni trgovački program "Jutro". Ovaj inovativni koncept pruža sveobuhvatnu podršku nezavisnim trgovcima, pomažući im da ostvare dugoročno i uspešno poslovanje. Do sada je u okviru ovog programa otvoreno 60 "Jutro" radnji širom Srbije, što svedoči o njegovoj popularnosti i efikasnosti.
Na svečanom otvaranju novog logističko-distributivnog centra, METRO je predstavio i primer "Jutro" radnje, demonstrirajući tako svoju posvećenost razvoju maloprodajnog sektora i podršci malim preduzetnicima. Ovaj potez naglašava METRO-ovu strategiju da bude ne samo veletrgovac, već i partner u rastu i razvoju lokalnih biznisa.
Budući planovi i jubilej
Kompanija METRO sa optimizmom gleda u budućnost svog poslovanja u Srbiji. U 2025. godini, METRO će proslaviti značajan jubilej - 20 godina prisustva na srpskom tržištu. Ovaj događaj predstavlja ne samo priliku za proslavu dosadašnjih uspeha, već i platformu za najavu novih inicijativa i investicija.
METRO-ova dugoročna strategija u Srbiji fokusirana je na kontinuiranu podršku poslovnim uspesima svojih kupaca, sa posebnim akcentom na ugostitelje i trgovce. Kompanija planira da nastavi sa ulaganjima u infrastrukturu, ljudske resurse i inovativne poslovne modele, kako bi održala svoju lidersku poziciju na tržištu i doprinela daljem razvoju srpske privrede.
U zaključku, otvaranje novog logističko-distributivnog centra METRO-a u Dobanovcima predstavlja značajan korak u unapređenju poslovanja kompanije i pružanju podrške partnerima. Ovaj potez ne samo da ojačava METRO-ovu poziciju na tržištu, već i doprinosi ekonomskom razvoju Srbije, stvarajući nove mogućnosti za saradnju i rast u sektoru trgovine i ugostiteljstva.