Marriott International, svetski poznati hotelski gigant, nedavno je objavio ambiciozne planove za proširenje svog brenda Moxy Hotels širom Evrope. Ova vest je posebno značajna za Beograd, jer se očekuje da će srpska prestonica dobiti još jedan Moxy hotel.
Moxy hoteli: Marriottova strategija za evropsko tržište
Povodom desetogodišnjice brenda Moxy Hotels, Marriott je izneo impresivnu viziju. Kompanija namerava da do kraja 2025. godine dostigne brojku od gotovo 100 Moxy hotela širom Evrope. Ova ambiciozna ekspanzija uključuje planove za otvaranje novih objekata u nekoliko evropskih zemalja, među kojima je i Srbija.
Trenutno, Beograd već ima jedan Moxy hotel, smešten u potpuno renoviranoj zgradi nekadašnjeg hotela Park na Vračaru. Ovaj objekat, koji je otvoren prošle godine, predstavlja uspešan primer Marriottove strategije da modernizuje i revitalizuje postojeće hotelske prostore.
Novi Moxy hotel u srcu Beograda?
Posebno zanimljiv detalj u Marriottovom saopštenju je najava potencijalnog novog Moxy hotela u Beogradu. Prema dostupnim informacijama, ovaj hotel bi mogao biti smešten u bivšoj zgradi "Politike" u Bulevaru despota Stefana, na korak od živopisne Skadarlije.
Interesantno je da je kompanija koja stoji iza postojećeg Moxy hotela u Beogradu, Pokret Park d.o.o., povezana sa firmom koja je nedavno kupila zgradu "Politike". Obe kompanije su u vlasništvu preduzeća B Devet, što dodatno pojačava spekulacije o budućoj nameni ovog objekta.
Izazovi i mogućnosti u ekspanziji Moxy brenda
Marriottov plan za širenje Moxy brenda nije ograničen samo na Srbiju. Kompanija je najavila otvaranje novih hotela u Francuskoj, Italiji, Portugalu, Irskoj, Belgiji, Poljskoj i Nemačkoj. Ova ekspanzija predstavlja značajan izazov, ali i priliku za Marriott da učvrsti svoju poziciju na evropskom tržištu.
Jedan od ključnih aspekata Moxy brenda je njegova sposobnost da se prilagodi lokalnom kontekstu. U slučaju potencijalnog novog hotela u Beogradu, to bi moglo značiti inkorporiranje elemenata boemske atmosfere Skadarlije u dizajn i koncept hotela.
Budućnost zgrade "Politike": hotel ili poslovni prostor?
Iako postoje snažne indicije da bi bivša zgrada "Politike" mogla postati novi Moxy hotel, postoje i alternative. Prema nekim izvorima, postoji mogućnost da se objekat transformiše u moderan poslovni prostor.
Tim studija Arhi Nova, koji je radio na pretvaranju hotela Park u Moxy Belgrade, navodno je angažovan da osmisli rekonstrukciju zgrade "Politike". Njihov zadatak uključuje očuvanje arhitektonskog nasleđa uz istovremeno stvaranje atraktivnog prostora koji će privući korisnike i zakupce.
Ova dilema između hotelske i poslovne namene ilustruje fleksibilnost i adaptibilnost koju Marriott pokazuje u svom pristupu urbanom razvoju. Bez obzira na konačnu odluku, jasno je da će ovaj projekat doneti novu energiju u centralni deo Beograda.
Uticaj na lokalno tržište i turizam
Potencijalno otvaranje još jednog Moxy hotela u Beogradu moglo bi imati značajan uticaj na lokalno hotelsko tržište i turizam. Marriottov brend donosi međunarodni prestiž i može privući nove segmente turista u srpsku prestonicu.
Istovremeno, lokacija u blizini Skadarlije mogla bi pomoći u promociji ovog istorijskog dela grada međunarodnoj publici. Ovo bi moglo dovesti do povećanog interesa za srpsku kulturu i tradiciju među stranim gostima.
U zaključku, Marriottovi planovi za širenje Moxy brenda u Evropi, uključujući potencijalni novi hotel u Beogradu, predstavljaju uzbudljiv razvoj za hotelsku industriju i turizam. Bez obzira da li će bivša zgrada "Politike" postati novi Moxy hotel ili moderan poslovni prostor, jasno je da će ovaj projekat doprineti revitalizaciji centralnog dela Beograda i potencijalno privući nove investicije u grad.