Kineska kompanija Linglong sprema se da učini značajan korak na globalnom tržištu guma, planirajući izvoz proizvoda iz svoje fabrike u Zrenjaninu na tržište Sjedinjenih Američkih Država. Ovaj potez predstavlja izazov za postojeće trgovinske barijere i otvara nove mogućnosti za srpsku industriju.
Hubtrac: Linglongov adut za američko tržište
Linglong namerava da kroz svoj premijum brend Hubtrac osvoji američko tržište guma. Planirani ulazak na ovo tržište predviđen je za 2024. godinu, koristeći kombinaciju online i offline prodajnih kanala. Ono što izdvaja Hubtrac je ambiciozan plan da ponudi non-stop usluge zamene i održavanja guma, čime se želi postići konkurentska prednost.
Prema izveštaju magazina Tyrepress, gume namenjene američkom tržištu rezultat su zajedničkog rada nemačkih i američkih dizajnerskih timova. Ova saradnja ima za cilj da stvori proizvod koji će biti posebno prilagođen zahtevima i preferencijama američkih potrošača, istovremeno održavajući visoke standarde kvaliteta koje Linglong promoviše.
Strategija zaobilaženja trgovinskih barijera
Linglong se suočava sa značajnim izazovom u vidu antidampinških mera koje su SAD produžile za dodatnih pet godina. Ove mere, uvedene 2019. godine, podrazumevaju kompenzacione carine u rasponu od 21% do 63,3% i antidampinške carine od 9% do 22,6% na kineske TBR gume.
Kako bi prevazišao ove prepreke, Linglong je razvio strategiju koja uključuje korišćenje svojih proizvodnih kapaciteta van Kine. Fabrike na Tajlandu i u Srbiji postaju ključne u ovom planu, omogućavajući kompaniji da izbegne visoke carine nametnute na proizvode direktno iz Kine.
Izazovi i prilike na američkom tržištu
Uprkos trgovinskim barijerama, Linglong vidi značajne prilike na američkom tržištu. Kompanija je već ostvarila određene uspehe u ovom pogledu. Na primer, nedavno je od američkih vlasti primila povraćaj antidampinškog poreza od približno 56,1 milion dolara za svoju fabriku na Tajlandu, što predstavlja ohrabrujući znak za buduće poslovanje.
Međutim, izazovi i dalje postoje. Američko ministarstvo trgovine je pokrenulo istragu o antidampinškim carinama na gume za putnička vozila i laka kamiona iz Tajlanda, što je rezultiralo uvođenjem antidampinškog poreza od 21% na proizvode iz Linglongove fabrike u toj zemlji. Ipak, ova stopa je kasnije smanjena na 4,5%, što pokazuje da postoji prostor za pregovaranje i prilagođavanje trgovinskih uslova.
Značaj fabrike u Zrenjaninu za globalne ambicije Linglonga
Fabrika u Zrenjaninu, u čiju izgradnju je uloženo približno milijardu dolara, igra ključnu ulogu u Linglongovoj strategiji globalnog širenja. Sredinom septembra 2023. godine, ova fabrika je zvanično započela serijsku proizvodnju guma, označavajući važnu prekretnicu u poslovanju kompanije.
Prema izjavama predsednika Srbije Aleksandra Vučića, očekivanja od ove investicije su visoka. Predviđa se da će fabrika u 2023. godini izvesti gume u vrednosti od oko 200 miliona evra, dok se za 2024. godinu planira izvoz vredan čak 500 miliona evra. Ove brojke ukazuju na značajan potencijal za rast srpskog izvoza i jačanje ekonomskih veza sa Sjedinjenim Američkim Državama.
Budućnost Linglonga na globalnom tržištu
Uprkos izazovima koje predstavljaju trgovinske barijere i konkurencija, Linglong pokazuje odlučnost u osvajanju novih tržišta. Strategija kompanije, koja kombinuje inovacije u dizajnu, globalnu proizvodnu mrežu i fokus na premium brend Hubtrac, postavlja temelje za dugoročni uspeh.
Fabrika u Zrenjaninu ne samo da će doprineti ekonomskom razvoju Srbije, već će i omogućiti Linglongu da diversifikuje svoju proizvodnju i smanji zavisnost od kineskih proizvodnih kapaciteta. Ovo je posebno važno u kontekstu globalnih trgovinskih tenzija i promenljivih ekonomskih odnosa između velikih sila.
U zaključku, ambiciozni planovi Linglonga za izvoz guma iz Srbije u SAD predstavljaju značajan korak u globalnoj ekspanziji kompanije. Uprkos izazovima koje postavljaju trgovinske barijere, Linglong pokazuje inovativnost i prilagodljivost u pristupu novim tržištima. Uspeh ovog poduhvata mogao bi imati dalekosežne pozitivne efekte ne samo za Linglong, već i za srpsku ekonomiju i globalnu industriju guma.