LG Electronics (LG) nedavno je objavio sveobuhvatni plan reorganizacije koji će značajno uticati na strukturu kompanije i njeno poslovanje. Ova strateška inicijativa ima za cilj da ojača poziciju LG-a na tržištu i pripremi kompaniju za buduće izazove.
Strateško restrukturiranje LG Electronics-a
LG Electronics, globalni lider u proizvodnji elektronike i kućnih aparata, preduzima korenite promene u svojoj organizacionoj strukturi. Ova transformacija je usmerena ka maksimizaciji potencijala postojećih poslovnih linija, uz istovremeno otvaranje novih mogućnosti za rast. Kompanija se fokusira na nekoliko ključnih oblasti, uključujući razvoj portfolija usluga virtuelnih platformi, jačanje B2B inicijativa (poslovanje između kompanija) i ekspanziju u sektore sa visokim potencijalom rasta.
Jedna od najznačajnijih promena je osnivanje nove kompanije koja će se baviti HVAC (grejanje, ventilacija i klimatizacija) poslovanjem. Ova odluka odražava LG-ovu prepoznatu priliku za rast u sektoru energetske efikasnosti i pametnih rešenja za zgrade. Istovremeno, kompanija Overseas Sales & Marketing dobija proširenu ulogu i postaće centralna tačka za koordinaciju B2B operacija na međunarodnom nivou.
Integracija i optimizacija poslovnih jedinica
U cilju unapređenja efikasnosti i sinergije, LG sprovodi integraciju srodnih poslovnih aktivnosti. Sva poslovanja vezana za ekrane, uključujući televizore, monitore i displeje za signalizaciju, biće objedinjena. Ova konsolidacija ima za cilj da stvori snažniju platformu za razvoj inovativnih virtuelnih usluga i rešenja.
Kompanija takođe strateški pozicionira svoje rastuće sektore, premeštajući ih u divizije sa većom poslovnom relevantnošću. Ovaj potez ima za cilj da obezbedi stabilniju podršku i omogući stvaranje sinergije između različitih poslovnih oblasti. Interesantno je primetiti da će sve četiri glavne poslovne jedinice sada u svom nazivu sadržati reč "solution", naglašavajući LG-ov fokus na pružanje sveobuhvatnih rešenja, a ne samo proizvoda.
Inovacije u pametnim domovima i medijskoj zabavi
LG posebnu pažnju posvećuje razvoju pametnih domova i unapređenju korisničkog iskustva. Platform Business centar, koji je zadužen za razvoj LG ThinQ aplikacije, postaje deo kompanije Home Appliance Solution. Ova integracija će omogućiti dalje unapređenje AI rešenja za pametne domove. Dodatno, Robot Business divizija takođe se pripaja ovoj poslovnoj jedinici, što otvara put za razvoj naprednih kućnih robotskih rešenja.
U oblasti medija i zabave, LG formira Media Entertainment Solution (MS) jedinicu, koja nastaje transformacijom nekadašnje Home Entertainment kompanije. Ova nova poslovna jedinica objedinjuje divizije za informacione displeje, informacione tehnologije i proizvodnju televizora. Cilj je preuzimanje liderske pozicije u sektoru medija i zabave kroz inovativna rešenja.
Značajno je i proširenje primene LG webOS platforme, koja je prvobitno bila namenjena samo za televizore. Sada će se ova platforma koristiti i za monitore, digitalnu signalizaciju, pa čak i za multimedijalne sisteme u vozilima (infotainment sistemi), demonstrirajući LG-ovu sposobnost da prilagodi svoje tehnologije različitim primjenama.
Fokus na ekološka rešenja i B2B rast
LG pokazuje snažnu posvećenost održivom razvoju i čistim tehnologijama osnivanjem nove poslovne jedinice Eco Solution (ES). Ova jedinica će objediniti HVAC poslovanje, koje je ranije bilo deo Home Appliance & Air Solution kompanije, sa novim poslovanjem vezanim za punjače za električna vozila. Ovaj potez jasno pokazuje LG-ovu strategiju da ojača svoju poziciju u sektoru čiste tehnologije i doprinese B2B rastu u ovoj oblasti.
Dodatno, LG osniva posebnu B2B Business Capability Enhancement diviziju unutar Overseas Sales & Marketing kompanije. Ova nova divizija imaće ključnu ulogu u jačanju LG-ovih kapaciteta za B2B poslovanje na globalnom nivou. Takođe, formira se i novi DX centar pod nadzorom Chief Strategy Office (CSO), koji će se fokusirati na razvoj generativnih AI tehnologija, pokazujući LG-ovu posvećenost inovacijama u oblasti veštačke inteligencije.
Implementacija promena i budući pravci
Najavljene organizacione promene stupiće na snagu 1. decembra, dok će unapređenja postati efektivna od 1. januara naredne godine. Ovaj postepeni pristup implementaciji promena omogućiće kompaniji da pažljivo upravlja tranzicijom i osigura neometano poslovanje.
Ovo sveobuhvatno restrukturiranje LG Electronics-a odražava kompanijinu spremnost da se prilagodi brzim promenama na tržištu i iskoristi nove poslovne prilike. Fokus na B2B rast, virtuelne platforme, pametne domove i ekološka rešenja pokazuje LG-ovu viziju budućnosti u kojoj tehnologija igra ključnu ulogu u unapređenju kvaliteta života i održivosti.
U zaključku, LG Electronics kroz ovo restrukturiranje postavlja temelje za dugoročni rast i inovacije. Integracijom različitih poslovnih jedinica i fokusom na ključne oblasti rasta, kompanija se pozicionira kao lider u pružanju sveobuhvatnih tehnoloških rešenja za domove, poslovne korisnike i održivi razvoj.