Izvor: Biznis.rs | Foto: None

Kršenje radnog vremena vozača u javnom prevozu Beograda

U periodu od marta do maja tekuće godine, javni prevoz Beograda našao se u centru pažnje zbog alarmantnog broja prekršaja privatnih prevoznika. Ministarstvo unutrašnjih poslova izdalo je čak 272 prekršajna naloga, otkrivajući ozbiljne propuste u poštovanju radnog vremena vozača.

Ozbiljni prekršaji u javnom prevozu Beograda

Sindikati Centar, Pravda i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda izrazili su duboku zabrinutost zbog trenutne situacije. Oni su uputili hitan zahtev Upravi saobraćajne policije MUP-a za sprovođenje rigorozne i neselektivne kontrole rada vozača angažovanih kod privatnih prevoznika.

Prema navodima sindikata, pojedini privatni prevoznici dozvoljavaju vozačima da rade i do 12 sati u kontinuitetu, što je značajno više od zakonom propisanog maksimuma od osam sati. Ova praksa ne samo da krši zakonske odredbe, već direktno ugrožava bezbednost svih učesnika u saobraćaju, uključujući i same putnike.

Uticaj prekovremenog rada na bezbednost

Prekovremeni rad vozača predstavlja ozbiljan rizik za bezbednost saobraćaja. Umor i smanjena koncentracija mogu dovesti do kobnih posledica, kao što je nedavni incident na Savskoj magistrali. U toj teškoj saobraćajnoj nezgodi, koja se dogodila 24. avgusta, učestvovalo je vozilo privatnog prevoznika konzorcijuma Avala bus 500 na liniji 551, rezultirajući jednim smrtnim slučajem i brojnim povredama.

Sindikati ističu da je osnovna obaveza privatnih prevoznika da obezbede dovoljan broj vozača kako bi se poštovalo propisano radno vreme. To uključuje ne samo ograničenje na osam sati rada dnevno, već i obezbeđivanje propisanog vremena za dnevni i nedeljni odmor. Nepoštovanje ovih normi stvara direktnu opasnost po građane i korisnike javnog prevoza.

Poziv na akciju i transparentnost

Sindikati su uputili poziv Sekretarijatu za javni prevoz da pruži detaljne informacije o broju kontrolisanih privatnih prevoznika od početka godine. Oni traže objašnjenje zašto se prećutno krše zakon i ugovorene obaveze između grada Beograda i konzorcijuma privatnih prevoznika.

Predstavnici sindikata naglašavaju da pojedini privatni prevoznici ostvaruju enorman profit kroz ovakvo poslovanje, ali da to nikako ne sme biti iznad interesa bezbednosti građana i zaposlenih u sistemu javnog prevoza. Oni podsećaju da javni prevoz u Beogradu koristi više od milion građana dnevno, što dodatno naglašava važnost ovog pitanja.

Planovi za dalje delovanje

Sindikati su najavili podnošenje zvanične prijave MUP-u i Sekretarijatu za javni prevoz u vezi sa konkretnim saznanjima o kršenju zakona od strane pojedinih privatnih prevoznika. Oni ističu pravo javnosti da bude informisana o tome kako se nadležni organi odnose prema svojoj obavezi da obezbede bezbedan javni prevoz u prestonici.

Ova situacija naglašava potrebu za sistemskim rešenjem problema u javnom prevozu Beograda. Neophodno je uspostaviti efikasnije mehanizme kontrole, povećati transparentnost u radu privatnih prevoznika i osigurati doslednu primenu zakonskih propisa. Samo kroz koordinisane napore svih relevantnih aktera može se postići cilj sigurnog i efikasnog javnog prevoza koji će služiti interesima svih građana Beograda.

U zaključku, problem kršenja radnog vremena vozača u javnom prevozu Beograda zahteva hitnu pažnju i akciju nadležnih organa. Bezbednost putnika i vozača mora biti prioritet, a poštovanje zakonskih normi preduslov za funkcionisanje sistema javnog prevoza. Samo kroz rigoroznu kontrolu i doslednu primenu propisa može se osigurati siguran i pouzdan prevoz za sve građane prestonice.