Ministar unutrašnje i spoljne trgovine, Tomislav Momirović, nedavno je izneo svoje mišljenje o postupku koji je Komisija za zaštitu konkurencije pokrenula protiv četiri velika trgovinska lanca. Ova istraga, koja se fokusira na potencijalno nezakonito dogovaranje cena, mogla bi imati ozbiljne posledice za kompanije uključene u istragu.
Ozbiljna istraga Komisije za zaštitu konkurencije
Ministar Momirović je naglasio ozbiljnost situacije, izjavivši da postupak preti značajnim novčanim kaznama, a u ekstremnim slučajevima čak i zatvaranjem kompanija koje su pod istragom. Međutim, on je bio oprezan u svojim komentarima, ističući važnost nezavisnosti regulatornog tela.
"Komisija je inicirala veoma ozbiljan postupak. Bilo kakav dodatni komentar s moje strane bio bi neprimeren i mogao bi se protumačiti kao mešanje u nadležnosti nezavisnog regulatornog tela koje je formirano kao deo našeg procesa pridruživanja EU," objasnio je Momirović u intervjuu za RTS.
Detalji istrage protiv trgovinskih lanaca
Istraga je pokrenuta protiv četiri velika trgovinska lanca: Delhaize Serbia, Mercator-S, Univerexport i DIS. Ministar je napomenuo da je Komisija već ranije obrađivala slične slučajeve i da je prepoznala obrazac ponašanja koji je primetan i običnim građanima.
"Sada moramo sačekati ishod ovog postupka. Svi smo veoma zainteresovani za rezultate. Svaki dodatni komentar bi mogao politizovati ovaj ozbiljan slučaj, a mi očekujemo da ćemo uskoro videti konkretne efekte istrage," dodao je ministar.
Nastavak akcije "Najbolja cena" i borba protiv inflacije
Pored komentara o istrazi, ministar Momirović je govorio i o nastavku akcije "Najbolja cena". Ova inicijativa je nastavak ranije akcije "Bolja cena", koja je pokrenuta kada je inflacija u Srbiji bila na visokom nivou od preko 14%.
"Uspeli smo da smanjimo inflaciju na otprilike 4%. Ovo je direktan podsticaj građanima da uštede novac. Broj proizvoda uključenih u akciju se povećavao svake nedelje, i sada imamo oko 400 različitih artikala," objasnio je ministar.
Prema Momirovićevim rečima, građani koji kupuju proizvode na akciji "Najbolja cena" mogu da uštede i do 25.000 dinara mesečno. Ova značajna ušteda pokazuje koliko je akcija efikasna u olakšavanju finansijskog pritiska na domaćinstva.
Uticaj istrage i akcija na tržište i potrošače
Istraga Komisije za zaštitu konkurencije mogla bi imati dalekosežne posledice na tržište maloprodaje u Srbiji. Ako se dokaže da su trgovinski lanci zaista dogovarali cene, to bi moglo dovesti do značajnih promena u načinu poslovanja ovih kompanija i potencijalno otvoriti prostor za nove igrače na tržištu.
S druge strane, akcija "Najbolja cena" predstavlja pozitivan primer kako državne inicijative mogu direktno uticati na standard građana. Smanjenje inflacije sa 14% na približno 4% je značajan uspeh, koji pokazuje efikasnost ove mere u borbi protiv rasta cena.
U zaključku, postupak koji je pokrenula Komisija za zaštitu konkurencije protiv četiri trgovinska lanca predstavlja značajan korak u regulisanju tržišta maloprodaje u Srbiji. Istovremeno, uspeh akcije "Najbolja cena" u smanjenju inflacije i pružanju ušteda građanima pokazuje da postoje efikasni načini za ublažavanje ekonomskih pritisaka na potrošače.