Kompanija Knjaz Miloš značajno unapređuje svoju proizvodnju otvaranjem novog pogona u Aranđelovcu, što predstavlja veliki korak u razvoju industrije bezalkoholnih pića u Srbiji. Ova investicija vredna gotovo 30 miliona evra donosi nove tehnologije i radna mesta u region.
Ulaganje u moderno postrojenje za Knjaz Miloš
U srcu Šumadije, Knjaz Miloš je danas svečano otvorio novo proizvodno postrojenje namenjeno izradi proizvoda u PET ambalaži i limenkama. Ova investicija, vredna približno 28,5 miliona evra, predstavlja najveću modernizaciju kompanije od 1997. godine. Otvaranju ovog impresivnog pogona prisustvovali su najviši državni zvaničnici, uključujući predsednika Srbije Aleksandra Vučića, kao i ministre privrede i trgovine.
Predsednik Vučić je istakao da je država podržala ovu investiciju sa skoro 4,7 miliona evra, naglašavajući značaj ovog projekta za lokalni ekonomski razvoj. "Ovo je značajan korak za Aranđelovac i celu Srbiju," izjavio je Vučić, dodajući da će novo postrojenje omogućiti zadržavanje visokokvalifikovane radne snage u zemlji.
Zapošljavanje i automatizacija u novom pogonu
Uprkos visokom stepenu automatizacije, koji bi teoretski omogućio rad sa znatno manjim brojem zaposlenih, kompanija je, na inicijativu državnog vrha, odlučila da zaposli čak 100 novih radnika. Ova odluka predstavlja važan kompromis između tehnološkog napretka i socijalnih potreba lokalne zajednice.
Generalni direktor Knjaz Miloša, Marko Stanković, sa ponosom je najavio da ovo ulaganje stavlja kompaniju na mapu najvećih proizvođača bezalkoholnih pića u Evropi. Sa novim proizvodnim linijama, kapacitet fabrike će se gotovo udvostručiti, dostižući impresivnih 700 miliona boca godišnje.
Strateško partnerstvo i regionalna ekspanzija
Otvaranje novog pogona nije samo znak rasta kompanije, već i deo šire strategije regionalnog širenja. Zahvaljujući ovoj investiciji, Knjaz Miloš će sada moći da proizvodi i distribuira brendove kompanije PepsiCo za tržišta Srbije, Crne Gore i šire regije Evropske unije.
Ova saradnja dodatno je ojačana u 2024. godini, kada je češka kompanija Mattoni 1873, lider u proizvodnji mineralne vode u Centralnoj Evropi, preuzela manjinski udeo u Knjaz Milošu od PepsiCo-a. Ovaj potez je učvrstio poziciju Knjaz Miloša kao vodećeg proizvođača mineralne vode i energetskih napitaka na domaćem tržištu.
Infrastrukturni razvoj i budući planovi
Paralelno sa razvojem industrije, predsednik Vučić je najavio i značajne infrastrukturne projekte koji će dodatno podstaći ekonomski rast regiona. Među njima je i izgradnja auto-puta "Karađorđe", koji će povezati Aranđelovac sa glavnim saobraćajnim koridorima zemlje.
"Nadamo se da ćemo tokom leta naredne godine započeti izgradnju ovog važnog putnog pravca," izjavio je predsednik, ističući da će nova saobraćajnica od oko 80 kilometara značajno unaprediti povezanost Aranđelovca sa ostatkom zemlje.
U zaključku, otvaranje novog proizvodnog pogona Knjaz Miloša u Aranđelovcu predstavlja značajan korak u modernizaciji srpske industrije bezalkoholnih pića. Ova investicija ne samo da jača poziciju kompanije na domaćem i regionalnom tržištu, već i doprinosi ekonomskom razvoju i zapošljavanju u Šumadiji, postavljajući temelje za dalji rast i inovacije u sektoru.