Prema najnovijim prognozama kompanije Boeing, kinesko tržište aviona očekuje značajan rast u naredne dve decenije. Ova analiza ukazuje na potencijal Kine da postane dominantna sila u globalnoj vazduhoplovnoj industriji.
Predviđanja rasta kineskog tržišta aviona
Kinesko tržište aviona očekuje izuzetan rast u narednim godinama, prema analizi kompanije Boeing. Američki proizvođač aviona predviđa da će se kineska komercijalna flota više nego udvostručiti do 2043. godine, što će Kinu postaviti na put da postane najveće tržište vazdušnog saobraćaja na svetu.
U svom najnovijem Komercijalnom tržišnom izveštaju, Boeing procenjuje da će Kini biti potrebno približno 8.830 novih aviona za zamenu postojećih i rast flote u naredne dve decenije. Od tog broja, oko 6.720 biće uskokorpusni avioni, poput popularnog modela 737 Max.
Unapređene prognoze i faktori rasta
Ove brojke predstavljaju značajno poboljšanje u odnosu na prethodnu dvadesetogodišnju prognozu Boeinga. Ranije je kompanija procenila kinesku potražnju na otprilike 8.560 komercijalnih aviona do 2042. godine. Ovaj porast u predviđanjima ukazuje na rastuće poverenje u kinesko tržište vazduhoplovstva.
Boeing svoje optimistične prognoze zasniva na nekoliko ključnih faktora:
- Snažna potražnja za putničkim saobraćajem
- Rastući zahtevi za vazdušnim teretom
- Očekivani godišnji rast kineskog putničkog saobraćaja od 5,9%
- Globalni prosek rasta vazdušnog saobraćaja od 4,7%
Struktura i namena novih isporuka aviona
Prema Boeingovim procenama, oko 60% novih isporuka biće namenjeno rastu flote, dok će preostalih 40% služiti za zamenu starijih aviona. Ovakva struktura isporuka dovešće do toga da se kineska komercijalna flota više nego udvostruči, dostižući impresivnih 9.740 aviona do 2043. godine.
Posebno je zanimljivo da će Kina, prema ovim predviđanjima, imati najveću flotu širokotrupnih aviona na svetu. Ovo ukazuje na ambicije Kine da dominira ne samo na domaćem, već i na međunarodnom tržištu vazdušnog saobraćaja.
Izazovi i prilike za Boeing na kineskom tržištu
Uprkos optimističnim prognozama, Boeing se suočava sa značajnim izazovima na kineskom tržištu. Zategnuti geopolitički odnosi između SAD-a i Kine predstavljaju potencijalnu prepreku za velike narudžbine Boeingovih aviona.
Ova situacija je otvorila put domaćem kineskom proizvođaču aviona, kompaniji COMAC, da osvoji stotine narudžbina za uskokorpusne avione. Ove narudžbine bi u normalnim okolnostima verovatno pripale američkom proizvođaču.
Međutim, uprkos ovim izazovima, kinesko tržište aviona i dalje predstavlja ogroman potencijal za Boeing i druge međunarodne proizvođače. Rastući zahtevi za vazdušnim prevozom i modernizacijom flote stvaraju prilike koje će verovatno nadmašiti trenutne geopolitičke tenzije.
Zaključak: Budućnost kineskog tržišta aviona
Predviđeni rast kineskog tržišta aviona predstavlja značajnu priliku za globalnu vazduhoplovnu industriju. Uprkos izazovima, očekuje se da će Kina postati dominantno tržište, sa udvostručenom komercijalnom flotom do 2043. godine.