Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

Izgradnja brze saobraćajnice Vožd Karađorđe: Novi detalji

Projekat izgradnje brze saobraćajnice Vožd Karađorđe ulazi u novu fazu realizacije. Nedavne izjave zvaničnika otkrivaju ključne detalje o rokovima, investicijama i tehničkim aspektima ovog značajnog infrastrukturnog poduhvata koji će povezati važne delove Srbije.

Rokovi i faze izgradnje Vožd Karađorđe

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić, najavio je da će izgradnja brze saobraćajnice Vožd Karađorđe započeti na proleće naredne godine. Ovo je za nijansu ranije nego što je prethodno nagovestio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji je pominjao leto kao mogući početak radova. Vesić je precizirao da će građevinska dozvola za pripremne radove biti izdata do 15. decembra tekuće godine.

Prema rečima ministra, proces izdavanja lokacijskih uslova je u toku i biće okončan do 15. novembra. Odobrenje za izgradnju prve faze deonice, koja se prostire od Čibutkovice do Orašca u dužini od 45,8 kilometara, očekuje se 1. marta naredne godine. Za drugu fazu, od Aranđelovca do Malog Požarevca, građevinska dozvola trebalo bi da bude izdata 1. aprila.

Finansijski aspekti i tehnički detalji projekta

Procenjena vrednost investicije za realizaciju projekta Vožd Karađorđe iznosi približno milijardu evra. Ova značajna suma ukazuje na obim i značaj ovog infrastrukturnog poduhvata za Srbiju. Iako kompanija koja će graditi saobraćajnicu još nije izabrana, pripreme za početak radova su u punom jeku.

Tehnički detalji projekta su impresivni. Planirana trasa uključuje:

  • Tri tunela ukupne dužine 2.322 metra
  • 80 mostova koji će se prostirati na 9.130 metara
  • 25 nadvožnjaka
  • 42 pločasta propusta
  • Potporne konstrukcije dužine 5.386 metara
  • 13 denivelisanih raskrsnica
  • Tri parkirališta i dva odmarališta

Ovi elementi osiguraće modernu i bezbednu saobraćajnicu koja će značajno unaprediti povezanost regiona kroz koje prolazi.

Prostorni obuhvat i karakteristike saobraćajnice

Nacrt prostornog plana područja posebne namene za Vožd Karađorđe predviđa trasu ukupne dužine od 163,75 kilometara. Saobraćajnica je projektovana za brzine do 100 kilometara na čas, što će značajno skratiti vreme putovanja između povezanih gradova i opština.

Vožd Karađorđe će imati karakteristike brze saobraćajnice, a ne auto-puta, što je potvrđeno i izmenjenom Uredbom o kategorizaciji državnih puteva. Put će se sastojati od dve fizički odvojene kolovozne trake, sa po dve saobraćajne trake u svakom smeru.

Trasa će prolaziti kroz teritorije 13 opština i gradova, uključujući:

  1. Lajkovac
  2. Lazarevac
  3. Aranđelovac
  4. Topola
  5. Rača
  6. Lapovo
  7. Velika Plana
  8. Mladenovac
  9. Sopot
  10. Smederevska Palanka
  11. Ljig
  12. Batočina
  13. Kragujevac

Ova saobraćajnica će predstavljati važnu vezu između dva postojeća auto-puta: AP Miloš Veliki i AP Beograd-Niš, čime će se stvoriti integralna mreža brzih saobraćajnica u centralnoj Srbiji.

Značaj projekta za regionalni razvoj

Izgradnja brze saobraćajnice Vožd Karađorđe predstavlja više od pukog infrastrukturnog projekta. Ona je simbol modernizacije i povezivanja različitih delova Srbije, što će imati višestruke pozitivne efekte na ekonomiju i kvalitet života građana.

Očekuje se da će ova saobraćajnica:

  • Podstaći ekonomski razvoj regiona kroz koje prolazi
  • Poboljšati mobilnost stanovništva
  • Smanjiti vreme putovanja između gradova
  • Povećati bezbednost u saobraćaju
  • Privući nove investicije u područja koja će postati dostupnija

Projekat Vožd Karađorđe nije samo infrastrukturni poduhvat, već i strateška investicija u budućnost Srbije. Povezivanjem važnih privrednih centara, ova saobraćajnica će stvoriti nove prilike za saradnju i razvoj, doprinoseći ukupnom napretku zemlje.

U zaključku, izgradnja brze saobraćajnice Vožd Karađorđe predstavlja značajan korak u unapređenju infrastrukture Srbije. Sa precizno definisanim rokovima, detaljnim tehničkim planovima i jasnom vizijom, ovaj projekat obećava transformaciju putne mreže i povezanosti centralnog dela zemlje.