Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

Generali osiguranje: Inovacije i rast uprkos izazovima

Generali osiguranje je u 2023. godini ostvarilo značajan rast i napredak uprkos izazovnom poslovnom okruženju. Kompanija je zabeležila premijski prihod od skoro 30 milijardi dinara, nastavljajući trend uspešnog poslovanja.

Poslovanje Generali osiguranja u 2023. godini

Prethodna godina je za Generali osiguranje bila izuzetno dinamična i izazovna, ali je kompanija uspela da ostvari postavljene ciljeve. Nataša Marjanović, član Izvršnog odbora, ističe da se uspeh kompanije meri kroz zadovoljstvo tri ključne grupe - klijenata, zaposlenih i akcionara.

Klijenti su prepoznali posvećenost kompanije, što se odrazilo na poboljšanje finansijskih parametara. Zaposleni su izrazili visok nivo zadovoljstva u anketi o angažovanosti, a Generali je postao prva Family Friendly finansijska organizacija na domaćem tržištu. Akcionari su zadovoljni ne samo finansijskim rezultatima, već i inovativnim pristupom poslovanju.

Trendovi na tržištu osiguranja

Tržište osiguranja u Srbiji je u 2023. godini zabeležilo značajan rast. Prema podacima Privredne komore Srbije, ostvaren je rekordan rast premije neživotnih osiguranja od skoro 20 milijardi dinara, dostižući ukupnu vrednost od preko milijardu evra.

Zdravstveno osiguranje je pokazalo najveći rast, dok je osiguranje vozila zabeležilo porast od preko 18%. Značajan uticaj na sektor imale su i vremenske nepogode, koje su dovele do gotovo dvostrukog povećanja broja odštetnih zahteva u odnosu na prethodnu godinu.

Uticaj makroekonomske situacije na osiguranje

Globalna inflacija i rast kamatnih stopa značajno su uticali na poslovanje osiguravajućih kuća. Inflacija se nametnula kao ključni izazov, posebno u segmentima poput zdravstvenog osiguranja i osiguranja vozila, gde su cene medicinskih usluga i auto-industrije značajno premašile opštu stopu inflacije.

Nataša Marjanović naglašava da je neophodno da cene osiguranja prate ove promene kako bi se obezbedila adekvatna zaštita klijenata i stabilno poslovanje na srednji rok. Međutim, ona ističe da nije uvek moguće ostvariti pozitivan rezultat u svakom segmentu poslovanja u svakom trenutku.

Inovacije i digitalizacija u osiguranju

Veštačka inteligencija (AI) postaje ključni faktor u transformaciji osiguravajućih kompanija širom sveta. Generali osiguranje je implementiralo dva AI rešenja - jedno za izradu polisa osiguranja useva, a drugo za inovativni proizvod Dynamic Life.

Kompanija planira dalje unapređenje korisničkog iskustva kroz uvođenje AI chatbota koji će omogućiti 24/7 podršku klijentima. Fokus je na pojednostavljenju procesa, digitalizaciji, robotizaciji i razvoju inovativnih proizvoda i usluga.

Planovi za budućnost

Generali osiguranje nastavlja sa strategijom celoživotnog partnerstva sa klijentima, zaposlenima i poslovnim partnerima. Kompanija će raditi na približavanju ponude klijentima kroz savetovanje i pronalaženje najboljih rešenja za njihove potrebe.

Planirano je uvođenje jednostavnijih rešenja, bržih procesa i jasnije dokumentacije. Fokus će biti na digitalnim rešenjima, uključujući mogućnost ugovaranja polisa na daljinu i samostalnu digitalnu prijavu šteta za osiguranje domaćinstva i kasko osiguranje.

U zaključku, Generali osiguranje nastavlja da se prilagođava promenljivom tržištu osiguranja, kombinujući ljudski pristup sa naprednim tehnološkim rešenjima kako bi pružilo najbolju moguću uslugu svojim klijentima i partnerima.