Nedavno gašenje popularne Facebook grupe za humanitarne licitacije "Budi human" izazvalo je šok među njenim članovima i administratorima. Grupa je ugašena zbog navodnog kršenja standarda zajednice, ali je brzo formirana nova grupa koja nastavlja misiju prikupljanja sredstava za one kojima je pomoć najpotrebnija.
Neočekivano gašenje humanitarne Facebook grupe
Administratori izuzetno popularne Facebook grupe "Budi human – Humanitarne licijatije" suočili su se sa neočekivanim izazovom kada je platforma odlučila da ugasi grupu. Razlog za ovu drastičnu meru navodno leži u kršenju standarda zajednice i sumnji na "finansijsko obmanjivanje" članova grupe. Ova odluka je došla kao šok za administratore i skoro 400.000 članova koji su aktivno učestvovali u humanitarnim akcijama.
Marina Čubrilo, jedna od administratorki grupe, potvrdila je gašenje za portal Biznis.rs. Međutim, ona je takođe naglasila da je brzo osnovana nova grupa pod nazivom "Humanitarne licitacije", koja je u kratkom roku privukla više od 10.000 članova. Ova nova platforma će preuzeti ulogu rešavanja okončanih licitacija iz stare grupe.
Razlozi za gašenje i izazovi u radu
Prema rečima Marine Čubrilo, do gašenja grupe nije došlo zbog pojedinačnih prijava, već zbog dugotrajnog nadzora od strane FB platforme. Grupa se često suočavala sa izazovima vezanim za poštovanje "standarda zajednice", što je termin koji Facebook koristi za svoja pravila ponašanja na platformi.
Ključni problem, kako objašnjava Čubrilo, leži u činjenici da ove "probleme" rešava softver, a ne ljudski moderatori. To je dovelo do situacija gde su legitimne objave bile uklonjene zbog pogrešnog tumačenja sadržaja. Na primer:
- Objave sa dečjim igračkama u obliku pištolja bile su prepoznate kao pravo oružje
- Licitacije parfema ili vaučera sa brendovima tumačene su kao obmana
- Slike dokaza o uplatama za licitacije softver je prepoznavao kao potencijalnu prevaru
Nova nada: Osnivanje grupe "Humanitarne Licitacije"
Uprkos izazovima, administratori nisu odustali od svoje misije. Nova grupa "Humanitarne Licitacije" osnovana je kako bi nastavila rad prethodne grupe. Marina Čubrilo sa ponosom ističe da je nova grupa već privukla oko 10.000 članova u kratkom roku.
Preko ove nove platforme, administratori planiraju da reše sve licitacije koje su se u međuvremenu završile. Međutim, Čubrilo apeluje na strpljenje članova, s obzirom na to da trenutno samo tri ili četiri osobe imaju pristup podacima iz stare grupe.
"Iskreno se nadamo da ćemo uspeti da povratimo staru grupu – a za sada je odziv više nego ohrabrujući", poručila je Marina Čubrilo za Biznis.rs, naglašavajući pozitivan stav uprkos izazovima.
Uticaj i značaj humanitarnih licitacija
Važno je napomenuti značajan uticaj koji je originalna grupa imala. Prema podacima koje su podelili administratori, grupa je dnevno prikupljala između 20 i 30 hiljada evra za lečenje i pomoć korisnicima humanitarnih fondacija u Srbiji. Ovaj podatak svedoči o ogromnom potencijalu društvenih mreža u mobilizaciji ljudi za humanitarne svrhe.
Uprkos tehničkim preprekama i izazovima sa kojima se suočavaju, administratori ostaju posvećeni svojoj misiji. Oni veruju da će nova grupa "Humanitarne Licitacije" nastaviti da pruža podršku onima kojima je najpotrebnija, demonstrirajući snagu zajednice i solidarnosti u digitalnom dobu.
U zaključku, iako je gašenje originalne humanitarne Facebook grupe predstavljalo značajan udarac, brza reakcija i osnivanje nove grupe pokazuju otpornost i posvećenost zajednice humanitarnom radu. Ovaj slučaj naglašava važnost prilagođavanja digitalnim platformama, istovremeno održavajući fokus na plemenite ciljeve pomaganja drugima.