Galenika, vodeća farmaceutska kompanija u Srbiji, preduzima značajne korake ka proširenju svog portfolija i jačanju tržišne pozicije kroz strateška partnerstva i inovacije. Ova ekspanzija uključuje saradnju sa međunarodnim proizvođačima i ambiciozne planove za lansiranje novih proizvoda.
Strateško partnerstvo sa Cantabria Labs
Galenika je nedavno sklopila ekskluzivni ugovor sa Cantabria Labs, renomiranim španskim proizvođačem dermatoloških brendova. Ovaj sporazum omogućava Galeniki da preuzme generalnu distribuciju Cantabria Labs premium dermokozmetike na tržištima Srbije, Crne Gore i Severne Makedonije. Cantabria Labs, prisutna na približno 85 tržišta širom sveta, poznata je po svojim proizvodima visokog kvaliteta koji su lideri u svojim kategorijama širom Evrope.
Ambiciozni planovi za proširenje portfolija
Tokom prethodne godine, Galenika je samo u Srbiji lansirala 25 novih proizvoda. Međutim, kompanija ima još ambicioznije planove za budućnost. U 2024. godini, Galenika planira lansiranje čak 80 novih proizvoda, što predstavlja značajno povećanje u odnosu na prethodnu godinu. Ova ekspanzija portfolija je deo šire strategije kompanije za jačanje svoje pozicije na domaćem i međunarodnom tržištu.
Investicije u proizvodnju i održivost
Galenika je pokrenula novi investicioni ciklus fokusiran na proširenje proizvodnih kapaciteta i unapređenje ekološke održivosti. Kompanija je uložila približno 18,8 miliona evra u razvoj tri nove fabrike i rekonstrukciju internog vodovoda. Ova ulaganja će rezultirati uštedom potrošnje vode za otprilike 10 procenata, demonstrirajući posvećenost kompanije održivom poslovanju.
Digitalizacija i unapređenje poslovanja
U skladu sa savremenim trendovima, Galenika kontinuirano ulaže u digitalizaciju svojih poslovnih procesa. Implementacija najsavremenije SAP Analytics Cloud platforme omogućila je digitalizaciju analize svih poslovnih procesa u kompaniji. Ovo unapređenje doprinosi efikasnijem strateškom i operativnom planiranju poslovanja. Dodatno, kompanija planira uvođenje ISO 27001 standarda za upravljanje bezbednošću informacija, kao i implementaciju Digital Manufacturing platformi za povećanje efikasnosti i produktivnosti u proizvodnji.
Fokus na ljudske resurse i edukaciju
Galenika stavlja poseban naglasak na brigu o svojim zaposlenima. Kompanija kontinuirano ulaže u edukaciju i unapređenje uslova rada i bezbednosti zaposlenih. U planu je dodatno proširenje e-learning platforme, što će omogućiti zaposlenima da unaprede svoje veštine i znanja u skladu sa najnovijim trendovima u farmaceutskoj industriji.
Međunarodna ekspanzija
U okviru strategije internacionalizacije poslovanja, Galenika je tokom prošle godine lansirala proizvode u Sloveniji i Hrvatskoj. Kompanija je takođe otvorila predstavništva za tržišta Češke i Slovačke, gde se prvi Galenikini proizvodi očekuju ove godine. Ova ekspanzija na nova tržišta predstavlja važan korak u jačanju međunarodnog prisustva kompanije.
Budući planovi i očekivanja
Rikardo Vian Markes, generalni direktor Galenike, izjavio je: "Strateški smo fokusirani na osnaživanje Galenike kroz širenje sopstvenog portfolija i uspostavljanje partnerstava sa globalnim proizvođačima." On je naglasio da će kompanija nastaviti sa investiranjem u digitalizaciju i dalji razvoj proizvodnih kapaciteta, uz širenje poslovnog prisustva na međunarodnim tržištima.
Galenika nastavlja da jača svoju poziciju na farmaceutskom tržištu kroz strateška partnerstva, inovacije i proširenje portfolija. Sa planovima za lansiranje 80 novih proizvoda u 2024. godini i kontinuiranim ulaganjima u proizvodnju i digitalizaciju, kompanija je na putu da postane još značajniji igrač na regionalnom i međunarodnom tržištu.