Nedavno je Foot Locker, renomirani američki lanac sportske opreme, sklopio značajan sporazum sa grčkom kompanijom Fourlis Group. Ovaj dogovor otvara vrata za ekspanziju brenda u regionu Jugoistočne Evrope, izuzimajući Srbiju iz planova. Analitičari predviđaju značajne promene na tržištu sportske opreme u narednim godinama.
Strateško partnerstvo Foot Lockera i Fourlis Group
Prema informacijama koje je objavio Retail Serbia, Fourlis Group je potpisala ekskluzivni ugovor sa Foot Lockerom za dalji razvoj u Jugoistočnoj Evropi. Ovaj sporazum podrazumeva preuzimanje postojećih Foot Locker prodavnica u Grčkoj i Rumuniji, kao i ambiciozan plan za otvaranje više od 100 novih objekata u regionu.
Vasilis Fourlis, predsednik grčke grupacije, opisao je ovaj potez kao "strateški manevar" koji će pozicionirati Fourlis Group kao konkurentnijeg igrača na maloprodajnom tržištu. Cilj je podsticanje rasta i povećanje vrednosti za akcionare kroz sinergiju Foot Lockera i Intersporta, još jednog brenda u vlasništvu Fourlis Group.
Ekspanzija u regionu i izuzetak Srbije
Interesantno je da planovi za širenje obuhvataju Sloveniju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru i Bugarsku, ali ne i Srbiju. Žarko Grozdanić, analitičar i urednik Retail Serbia, objašnjava ovaj fenomen:
"Tržište sportske opreme u Srbiji je već izuzetno razvijeno, kako po veličini, tako i po broju značajnih igrača. Pored domaćih lanaca poput Sport Vision, prisutni su i međunarodni brendovi kao što je Decathlon, koji planira otvaranje nove prodavnice u Subotici do kraja godine."
Grozdanić dodaje da je na tržištu aktivan i diskonter CCC, koji, iako nije isključivo sportska prodavnica, nudi asortiman sportske obuće i opreme poznatih brendova.
Trendovi rasta i projekcije tržišta
Fourlis grupa očekuje da će iskoristiti "dvocifreni" trend rasta koji beleži maloprodaja sportske opreme i odeće u Jugoistočnoj Evropi u poslednjih nekoliko godina. Procenjuje se da će vrednost prodaje na regionalnom tržištu maloprodaje sportske opreme dostići približno 3,7 milijardi evra do 2026. godine, uz "visok jednocifreni rast" na godišnjem nivou.
Ova projekcija ukazuje na značajan potencijal tržišta, što objašnjava strateški interes Fourlis Group za širenje u regionu. Kompanija posebno cilja na mlađu demografsku grupu, pripadnike Generacije Z, kod kojih Foot Locker uživa značajnu popularnost.
Budućnost maloprodaje u Srbiji
Iako Foot Locker trenutno ne planira ulazak na srpsko tržište, Grozdanić ističe da to ne znači da Srbija neće videti nove igrače u maloprodajnom sektoru u bliskoj budućnosti:
"Kada su ostali sektori u pitanju, srpsko tržište može da očekuje nove igrače narednih godina. Posebno se to odnosi na prehrambeni sektor, gde se očekuje dolazak Carrefoura i Eurospina. Takođe, postoji interesovanje dva lanca drogerija, kao i neprehrambenih diskontera."
Ova predviđanja ukazuju na dinamičnu budućnost srpskog maloprodajnog tržišta, uprkos trenutnoj zasićenosti u sektoru sportske opreme.
Zaključak: Dinamično tržište sportske opreme u regionu
Strateško partnerstvo između Foot Lockera i Fourlis Group označava značajnu prekretnicu za tržište sportske opreme u Jugoistočnoj Evropi. Iako Srbija trenutno nije uključena u planove ekspanzije, očekuje se da će regionalno tržište doživeti značajan rast u narednim godinama. Ova situacija ilustruje kompleksnost i dinamiku maloprodajnog sektora, gde lokalni uslovi i postojeća konkurencija igraju ključnu ulogu u strateškim odlukama velikih kompanija.