Festival "Kampanje sa svrhom 2024" predstavlja značajan događaj u sferi društveno odgovornog marketinga u Srbiji. Ovaj festival, koji se održava četvrtu godinu zaredom, ima za cilj prepoznavanje i podsticanje najboljih društveno odgovornih kampanja u zemlji.
Novi članovi Tima počasnih selektora
Kampanje sa svrhom dobijaju novo pojačanje u vidu istaknutih stručnjaka. Thomas Kolster, poznat kao Mr. Goodvertising, profesorka dr Tamara Vlastelica sa FON-a, i Nina Elezović iz Coca-Cola HBC Srbija pridružili su se Timu počasnih selektora. Ovo proširenje tima donosi nove perspektive i ekspertizu u ocenjivanju kampanja.
Udruženje "Žute patalone", inicijator festivala, najavljuje dodatne novitete za septembar, kada će biti raspisan konkurs. Festival zadržava svoj revijalni karakter, fokusirajući se na prepoznavanje i podsticanje društveno odgovorne komunikacije.
Kategorije i kriterijumi za ocenjivanje
Festival će proglasiti tri najbolje društveno odgovorne kampanje u dve glavne kategorije:
- Eco kategorija: Fokus na kampanjama koje promovišu ekološku svest i održivost
- Social kategorija: Usmerena na kampanje koje adresiraju društvene probleme
Kampanja koja ponese titulu "Kampanje sa svrhom" biće ona koja je efektivno iskoristila moć komunikacija da:
- Skrene pažnju javnosti na određeni društveni problem vezan za decu ili pojedinca
- Ponudi moguća rešenja za identifikovani problem
- Direktno utiče na poboljšanje uslova života dece i pojedinaca u Srbiji
Proces selekcije i dodela nagrada
O pobedničkim kampanjama odlučuje Tim počasnih selektora, koji čine eminentni stručnjaci iz oblasti marketinga, komunikacija i društvene odgovornosti. Svečana dodela nagrada održava se tradicionalno na Međunarodni dan deteta, 20. novembra, što dodatno naglašava fokus festivala na dobrobit najmlađih članova društva.
Pravo učešća na Festivalu imaju različiti akteri sa teritorije Srbije, uključujući:
- Marketinške agencije
- PR i digitalne agencije
- Kompanije
- Organizacije
- Mediji
Značaj društveno odgovornih kampanja
"Kampanje sa svrhom" igraju ključnu ulogu u podsticanju kompanija da usklade svoje komunikacione ciljeve sa interesima celog društva. Ovaj pristup kombinuje svrhu poslovanja sa dobrobiti pojedinca i zajednice, stvarajući sinergiju između korporativnih i društvenih ciljeva.
Festival se i ove godine održava uz podršku Coca-Cola HBC Srbija, demonstrirajući kontinuiranu posvećenost velikih kompanija društveno odgovornom poslovanju i komunikaciji.
Zaključno, Festival "Kampanje sa svrhom 2024" nastavlja da bude katalizator pozitivnih promena u srpskom marketinškom i komunikacijskom prostoru, promovišući ideju da uspešne kampanje mogu i treba da imaju širi društveni uticaj.