Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

Eurospin ulazi na srpsko tržište: Revolucija u maloprodaji

Italijanski diskontni gigant Eurospin sprema se da uđe na srpsko maloprodajno tržište, obećavajući revoluciju u načinu na koji Srbi kupuju namirnice. Ova ekspanzija, planirana za naredne dve godine, mogla bi značajno promeniti pejzaž srpske maloprodaje.

Eurospin: Novi igrač na srpskoj maloprodajnoj sceni

Eurospin, najveći italijanski diskontni lanac, aktivno traži lokacije za svoje moderne prodavnice u Srbiji. Predstavnici kompanije već su u pregovorima sa dobavljačima opreme, što ukazuje na ozbiljnost njihovih namera. Ova ekspanzija dolazi nakon uspešnog širenja na hrvatsko tržište i nedavnog otvaranja prvih modernih diskonata na Malti.

Osnovan 1993. godine, Eurospin se može pohvaliti impresivnom mrežom od preko 1.200 prodavnica. Njihov jedinstveni poslovni model uključuje prodaju prehrambenih artikala isključivo pod sopstvenim brendovima, što ih čini jedinstvenim u evropskim okvirima. Nove prodavnice, koje se prostiru na približno 2.000 kvadratnih metara, nude širok asortiman, uključujući odeljenja mesare, delikatesa, voća i povrća.

Finansijski uspeh i planovi za ekspanziju

Finansijski rezultati Eurospina su impresivni. Tokom 2022. godine, kompanija je ostvarila promet od skoro 9,3 milijarde evra, što svedoči o snazi njihovog poslovnog modela. Za razvoj na srpskom tržištu biće zadužena filijala Eurospin Eko, koja već upravlja prodavnicama u Sloveniji i Hrvatskoj.

Ova ekspanzija nije izolovan slučaj. Retail and More, grčka kompanija koja je deo AVE grupe, nedavno je preuzela master franšizu Carrefoura za srpsko tržište. Planovi uključuju otvaranje prvih Carrefour supermarketa u Srbiji već u drugoj polovini naredne godine, kao i širenje na tržišta Severne Makedonije i Albanije.

Uticaj na srpsko maloprodajno tržište

Ulazak Eurospina na srpsko tržište mogao bi doneti značajne promene u maloprodajnom sektoru. Njihov model prodaje proizvoda pod sopstvenom markom po diskontnim cenama mogao bi izazvati postojeće igrače da preispitaju svoje strategije. Potrošači bi mogli imati koristi od povećane konkurencije u vidu nižih cena i većeg izbora.

Međutim, lokalni trgovci će se suočiti sa novim izazovima. Moraju biti spremni da se prilagode i inoviraju kako bi ostali konkurentni. Ovo bi moglo dovesti do poboljšanja u kvalitetu usluge, efikasnosti i asortimanu proizvoda širom sektora.

Zaključak: Nova era srpske maloprodaje

Ulazak Eurospina na srpsko tržište označava početak nove ere u maloprodajnom sektoru zemlje. Sa svojim jedinstvenim poslovnim modelom i dokazanim uspehom u Italiji i drugim zemljama, Eurospin ima potencijal da značajno utiče na način na koji Srbi kupuju namirnice. Dok se pripremamo za ovu promenu, ostaje da se vidi kako će postojeći igrači odgovoriti i kako će se tržište razvijati u narednim godinama.