Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

ESG standardi: Ključ za konkurentnost i održivost poslovanja

Implementacija ESG standarda predstavlja značajan korak ka unapređenju konkurentnosti i održivosti poslovanja kompanija u Srbiji. Nedavno održana konferencija u Privrednoj komori Srbije okupila je stručnjake koji su istakli važnost zajedničkog napora i dobro osmišljenih strategija u ovom procesu.

Značaj ESG standarda za konkurentnost kompanija

Konferencija pod nazivom "ESG, a way of life and doing business" održana u PKS privukla je pažnju velikog broja profesionalaca iz oblasti ESG strategija i društveno odgovornih kompanija. Ovaj skup je naglasio da implementacija ESG standarda nije samo trend, već neophodnost za dugoročni uspeh i odgovorno poslovanje u savremenom poslovnom okruženju.

Katarina Ocokoljić, sekretar Udruženja finansijskih institucija PKS, istakla je: "Ova konferencija predstavlja nastavak našeg prošlogodišnjeg zalaganja za dugoročni uspeh i odgovorno poslovanje. Verujemo da ćemo zajedničkim snagama pronaći inovativna rešenja za izazove sa kojima se suočavamo." Njena izjava naglašava kontinuitet u naporima za unapređenje poslovnih praksi u skladu sa ESG principima.

Kolektivna posvećenost kao ključ uspeha

Romano Rosi, prvi potpredsednik Confindustrije Srbija, naglasio je da implementacija ESG standarda zahteva kolektivnu posvećenost i pažljivo planiranje. On je istakao: "Kompanije koje usvoje održive prakse ne samo da će steći konkurentsku prednost, već će osigurati i jaču finansijsku podršku, utirući put ka održivijoj budućnosti." Ova izjava ilustruje direktnu vezu između ESG praksi i poslovnog uspeha.

Konferenciji je prisustvovalo preko 150 učesnika, što svedoči o rastućem interesu za ESG tematiku u srpskom poslovnom sektoru. Među uglednim gostima bio je i ambasador Italije u Srbiji, Luka Gori, koji je istakao lidersku poziciju Italije u primeni ESG principa.

Italija kao primer dobre prakse

Ambasador Gori je naveo impresivne podatke: "Prema istraživanju Bloomberga, približno 59% italijanskih kompanija ima internu komisiju koja usmerava investicione odluke na osnovu ekološke i ekonomske održivosti." Ovaj podatak ilustruje visok nivo integracije ESG principa u italijanskom poslovnom sektoru i postavlja značajan benchmark za srpske kompanije.

Gori je takođe naglasio da se nova faza odnosa između Italije i Srbije zasniva upravo na ovim principima, fokusirajući se na održivi razvoj i balans između trgovinske razmene, društvenog razvoja i zaštite životne sredine. Ovaj pristup predstavlja model za međunarodnu saradnju zasnovanu na ESG principima.

Uloga Confindustrije u promociji ESG standarda

Adrian Solomon, menadžer za Srbiju evropske agencije "EIT Manufacturing", posebno je istakao ulogu Confindustrije u promociji ESG pokreta u Srbiji. On je naglasio: "Od trenutka kada smo pokrenuli aktivnosti u Srbiji, Confindustrija je postala naš ključni strateški partner, otvarajući nam vrata ka velikim korporacijama." Ova saradnja ilustruje važnost umrežavanja i partnerstva u širenju ESG praksi.

Solomon je dodatno naglasio ulogu Confindustrije kao ključnog promotera ESG pokreta na korporativnom nivou u Srbiji. Ova izjava ukazuje na značaj organizacija koje mogu da povežu različite aktere i olakšaju implementaciju ESG standarda u poslovnoj zajednici.

Ciljevi i značaj konferencije

Konferencija je organizovana sa ciljem da pruži sveobuhvatan uvid u ključne aspekte održivosti i ESG standarda. Poseban fokus je stavljen na nove regulatorne zahteve i praktičnu primenu ESG principa za unapređenje konkurentnosti i dugoročne održivosti poslovanja.

Ovakvi događaji su od krucijalnog značaja za podizanje svesti o važnosti ESG standarda i za razmenu iskustava i najboljih praksi među kompanijama. Oni takođe pružaju platformu za diskusiju o izazovima implementacije i mogućim rešenjima.

U zaključku, konferencija "ESG, a way of life and doing business" jasno je pokazala da implementacija ESG standarda predstavlja ne samo izazov, već i izuzetnu priliku za srpske kompanije da unaprede svoju konkurentnost na globalnom tržištu. Kroz kolektivni napor, razmenu znanja i strateško planiranje, srpske kompanije mogu značajno unaprediti svoje poslovanje i doprineti održivom razvoju celokupne ekonomije.