Izvor: Biznis.rs | Foto: Biznis.rs

EPS gasi blagajne: Novo doba digitalne naplate struje

Elektroprivreda Srbije (EPS) započinje novu eru u naplati električne energije, ukidajući tradicionalne blagajne i fokusirajući se na digitalne opcije plaćanja. Ova promena označava značajan korak ka modernizaciji sistema naplate i poboljšanju efikasnosti usluga za potrošače.

Revolucija u naplati električne energije: EPS blagajne odlaze u istoriju

Elektroprivreda Srbije je donela odluku o gašenju čak 106 blagajni za naplatu električne energije širom zemlje. Ova značajna promena stupa na snagu odmah, a do februara naredne godine, potrošači će moći da izmiruju svoje obaveze samo na blagajnama u pet najvećih gradova Srbije: Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Kragujevcu i Kraljevu.

Direktorka Direkcije za javno snabdevanje u EPS-u ističe da je ova odluka rezultat činjenice da već 87 procenata potrošača koristi alternativne metode plaćanja. Ovi korisnici svoje račune izmiruju preko portala "Uvid u račun", putem poslovnih banaka, pošte ili drugih platnih institucija. Impresivan broj od približno 640.000 potrošača već je registrovan na ovom digitalnom portalu.

Digitalna transformacija i podsticaji za korisnike

U sklopu ove digitalne transformacije, EPS uvodi atraktivne podsticaje za korisnike koji se odluče za online plaćanje i elektronske račune. Portal "Uvid u račun" postaje centralna platforma za upravljanje računima i plaćanjima, nudeći korisnicima brojne pogodnosti:

  • Popust od 30 dinara na svaki račun plaćen putem portala do 31. oktobra 2025. godine
  • Dodatni popust od 50 dinara za korisnike koji se opredele za primanje računa u elektronskom obliku
  • Mogućnost pregleda i plaćanja računa 24/7, bez čekanja u redovima

Ovi podsticaji nisu samo finansijski atraktivni za potrošače, već predstavljaju i značajan korak ka ekološki odgovornom poslovanju, smanjujući potrošnju papira i potrebu za fizičkim transportom.

Adaptacija radne snage i podrška korisnicima

Elektroprivreda Srbije je pokazala odgovornost prema svojim zaposlenima, raspoređujući sve radnike koji su bili angažovani na blagajnama na druge pozicije unutar kompanije. Ova odluka osigurava da niko od zaposlenih ne ostane bez posla usled digitalizacije procesa naplate.

Iako će od 1. februara sve blagajne u poslovnicama EPS-a prestati sa radom, građani će i dalje imati pristup svim neophodnim informacijama i uslugama. Šalteri za korisnički servis ostaće otvoreni sa nepromenjenim radnim vremenom, od ponedeljka do petka od 7 do 15 časova. Na ovim šalterima, potrošači će moći da:

  1. Dobiju informacije o svojim računima
  2. Razjasne nejasnoće vezane za ugovore
  3. Podnesu reklamacije
  4. Dobiju podršku za korišćenje online servisa

Briga o energetski ugroženim kupcima

EPS nije zanemario ni socijalno osetljive kategorije stanovništva. Energetski ugroženi kupci, kojih je trenutno preko 74.000, i dalje će uživati posebne pogodnosti. Ovim korisnicima se računi umanjuju u rasponu od približno 1.500 do 3.200 dinara, što predstavlja značajnu podršku u vremenu rastućih troškova života.

U zaključku, gašenje EPS blagajni predstavlja važan korak u modernizaciji sistema naplate električne energije u Srbiji. Ova promena ne samo da povećava efikasnost i smanjuje troškove za kompaniju, već i pruža brojne pogodnosti korisnicima, istovremeno vodeći računa o zaposlenima i socijalno ugroženim grupama.