Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

DSV kupuje DB Schenker: Rekordna akvizicija u logistici

U svetu logistike i transporta, logistička akvizicija DSV-a nad DB Schenkerom predstavlja prekretnicu koja će redefinisati tržište. Ova transakcija, vredna 14,3 milijarde evra, ne samo da je najveća u istoriji DSV-a, već i rekordna prodaja za Nemačku državnu železnicu.

Rekordna akvizicija u logističkoj industriji

Dansko logističko preduzeće DSV objavilo je danas svoju nameru da kupi DB Schenker, filijalu Nemačke železnice (DB) specijalizovanu za logistiku i transport. Ova monumentalna transakcija, procenjena na približno 14,3 milijarde evra, predstavlja najveću akviziciju u istoriji DSV-a i istovremeno najznačajniju prodaju u analima Nemačke državne železnice.

Očekuje se da će proces finalizacije ove akvizicije biti zaključen tokom naredne godine. Važno je napomenuti da će do 2027. godine biti na snazi posebna klauzula ugovora koja garantuje očuvanje svih postojećih socijalnih obaveza i radnih mesta, što pruža sigurnost zaposlenima u ovom turbulentnom periodu tranzicije.

Globalni uticaj spajanja logističkih giganta

DB Schenker, čije je sedište smešteno u nemačkom gradu Esenu, prema internim podacima zapošljava oko 72.700 ljudi u 130 zemalja širom sveta. Ova impresivna brojka svedoči o njegovom statusu jedne od vodećih logističkih kompanija na globalnom nivou. S druge strane, DSV nije daleko iza, sa približno 75.000 zaposlenih raspoređenih u stotinjak zemalja.

Nakon spajanja, prema projekcijama DSV-a, ove dve korporacije će zajednički imati radnu snagu od oko 147.000 zaposlenih u više od 90 zemalja širom planete. Još impresivniji je predviđeni godišnji promet koji bi trebalo da dostigne vrtoglavih 39 milijardi evra, što će novonastalu kompaniju pozicionirati kao jednog od ključnih igrača u svetskoj logističkoj areni.

Uticaj na regionalno i srpsko tržište

Poslovanje DB Schenker-a nije ograničeno samo na Nemačku, već se proteže i na Balkan. U Srbiji, kompanija poseduje centar za domaći i međunarodni transport i špediciju u Šimanovcima. Prema podacima Privredne komore Srbije, ovaj centar trenutno zapošljava između 50 i 100 ljudi, što ga čini značajnim lokalnim poslodavcem u sektoru logistike.

Ova akvizicija mogla bi imati dalekosežne posledice na srpsko tržište logistike. Moguće je da će spajanje dovesti do proširenja poslovanja u Srbiji, potencijalno otvarajući nove mogućnosti za zapošljavanje i unapređenje logističke infrastrukture u zemlji.

Strateški ciljevi i budući planovi

U zvaničnom saopštenju, DSV je naglasio da će ovo spajanje značajno unaprediti konkurentnost preduzeća i omogućiti mu pristup novim tržištima. Ovo je posebno važno u kontekstu izuzetno dinamičnog sektora logistike, gde vlada intenzivna konkurencija i gde je kontinuirana inovacija ključ opstanka i rasta.

Za konačnu realizaciju ovog preuzimanja, neophodno je dobiti odobrenje nadzornog odbora Nemačke železnice, kao i zeleno svetlo od ministarstva za saobraćaj. Ovo ukazuje na kompleksnost procesa akvizicije i važnost koju ona ima ne samo za kompanije učesnice, već i za nemačku ekonomiju u celini.

Uticaj na nemačko tržište i radna mesta

Prema planovima DSV-a, Nemačka će postati ključno tržište za kompaniju nakon ove akvizicije. Važno je napomenuti da će različite centralne nadležnosti, uključujući i sedište DB Schenker-a u Esenu, ostati u Nemačkoj. Ovo je značajan potez kojim se pokazuje posvećenost očuvanju postojeće strukture i radnih mesta.

Međutim, uprkos ovim obećanjima, zabrinutost među radnicima DB Schenker-a je evidentna. U proteklim nedeljama i mesecima, u nekoliko nemačkih gradova održani su protesti radnika koji strahuju za budućnost svojih radnih mesta. Ovi protesti ukazuju na potrebu za transparentnom komunikacijom i jasnim planovima za budućnost radne snage u procesu integracije dve kompanije.

U zaključku, ova logistička akvizicija predstavlja značajan preokret u globalnoj logističkoj industriji. Spajanje DSV-a i DB Schenker-a ne samo da će stvoriti novog giganta u sektoru, već će potencijalno redefinisati standarde efikasnosti i usluge u logistici i transportu na globalnom nivou.