Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

Drastičan pad vrednosti društvene mreže X nakon Maskovog preuzimanja

Društvena mreža X, prethodno poznata kao Twitter, doživela je značajan pad vrednosti nakon što ju je preuzeo Ilon Mask. Prema procenama investicionog giganta Fidelity, platforma sada vredi gotovo 80% manje nego pre dve godine.

Dramatičan pad vrednosti društvene mreže X

Fidelity, renomirani investicioni gigant, nedavno je objavio procenu koja je šokirala mnoge u tehnološkom sektoru. Prema njihovoj analizi, društvena mreža X, koja je do oktobra 2022. godine bila poznata kao Twitter, izgubila je približno četiri petine svoje vrednosti u periodu od samo dve godine. Ova vest je izazvala veliko interesovanje, posebno imajući u vidu da je Ilon Mask, kontroverzni preduzetnik i vizionar, platio astronomskih 44 milijarde dolara za preuzimanje platforme.

Iako X više nije javno trgovana kompanija od Maskovog preuzimanja, CNN prenosi da se Fidelity-jeve procene pažljivo prate kao pokazatelj zdravlja kompanije. Krajem avgusta 2023. godine, deonice X-a u vlasništvu Fidelity-ja procenjene su na svega 4,2 miliona dolara, što predstavlja ogroman pad od 79% u odnosu na vrednost od 19,66 miliona dolara iz oktobra 2022. godine.

Uzroci pada i reakcije oglašivača

Analitičari sugerišu da je ovaj dramatičan pad vrednosti najverovatnije posledica opadajućih prihoda od oglašavanja. Ovo je posebno zabrinjavajuće s obzirom na to da X više ne objavljuje kvartalne finansijske izveštaje, čime se smanjuje transparentnost poslovanja kompanije.

Zabrinutost oglašivača predstavlja ključni faktor u ovom negativnom trendu. Mnogi brendovi su izrazili nelagodnost zbog onoga što nazivaju "ekstremnim sadržajem" na platformi. Ova situacija je kulminirala u tome da značajan broj oglašivača planira da smanji svoja ulaganja u oglašavanje na X-u u narednoj godini.

Globalna anketa koju je sprovela marketinška kompanija Kantar dodatno potvrđuje ove zabrinutosti. Rezultati su pokazali da čak 26% oglašivača namerava da smanji potrošnju na X-u u sledećoj godini. Još alarmantnije je da samo 4% oglašivača veruje da X pruža adekvatnu "bezbednost brenda", što je ključni faktor u odlučivanju o investiranju u oglašavanje.

Implikacije za budućnost društvene mreže X

Nova procena vrednosti koju je izneo Fidelity sugeriše da X trenutno vredi oko 9,4 milijarde dolara. Ova cifra je drastično niža od 44 milijarde dolara koje je Mask platio za preuzimanje kompanije, što postavlja ozbiljna pitanja o budućnosti platforme i Maskovoj viziji za nju.

Važno je napomenuti da drugi investitori mogu imati drugačije procene vrednosti kompanije X. Međutim, trend pada vrednosti je evidentan i zabrinjavajući. Ova situacija postavlja brojna pitanja o budućnosti društvenih mreža, uticaju kontroverznih preuzimanja na vrednost kompanija, kao i o odnosu između sadržaja na platformama i spremnosti oglašivača da investiraju.

U zaključku, dramatičan pad vrednosti društvene mreže X nakon Maskovog preuzimanja predstavlja ozbiljan izazov za budućnost platforme. Kombinacija pada prihoda od oglašavanja i zabrinutosti brendova o sigurnosti njihovog imidža na platformi stvara složenu situaciju koja će zahtevati pažljivo upravljanje i strateško planiranje kako bi se povratilo poverenje investitora i oglašivača.