Kineska kompanija za vožnju na zahtev, Didi Global, nalazi se u završnoj fazi pregovora o prodaji svoje imovine povezane sa pametnim upravljanjem. Ovaj potez označava značajnu promenu u strategiji kompanije, usmerenu ka konsolidaciji poslovanja i fokusiranju na svoje ključne usluge.
Didi Global i prodaja imovine pametnog upravljanja
Didi Global, često opisivan kao kineski ekvivalent Ubera, planira da proda svoju imovinu vezanu za pametno upravljanje kompaniji AutoAi. Ova transakcija, koja se procenjuje na približno 500 miliona juana (oko 70 miliona dolara), predstavlja značajan korak za Didi u povlačenju sa izuzetno konkurentnog tržišta EV.
AutoAi, poznat i pod kineskim imenom Siwei Zhilian Technology, specijalizovan je za pružanje softverskih i hardverskih rešenja za platforme kokpita. Ovaj sporazum će Didiju omogućiti sticanje udela u AutoAi-u, čime se uspostavlja strateško partnerstvo između dve kompanije.
Uticaj na tržište električnih vozila u Kini
Kinesko tržište električnih vozila doživljava period intenzivne konsolidacije i konkurencije. Proizvođači neprestano traže inovativne tehnologije poput pametnih kokpita i autonomnog upravljanja kako bi privukli potrošače u ovom brzorastućem sektoru.
Didijev potez dolazi nakon prethodne prodaje svog poslovanja razvoja električnih vozila kompaniji Xpeng, kineskom proizvođaču EV, u transakciji vrednoj 744 miliona dolara. Ovaj raniji sporazum doneo je Didiju oko 3,25% udela u Xpengu i označio je početak Didijevog strateškog preorijentisanja.
Strateško partnerstvo sa NavInfo-om
Kao deo ovog kompleksnog aranžmana, Didi planira da investira više od 200 miliona juana u AutoAi, kompaniju koja trenutno posluje sa gubitkom. Ova investicija ima za cilj da produbi partnerstvo između Didija, AutoAi-a i NavInfo-a, jedne od vodećih kineskih firmi za internet mapiranje.
NavInfo, specijalizovan za pružanje usluga mapiranja visoke rezolucije i navigacionih rešenja, već sarađuje sa Didijem pružajući podatke o mapiranju i tehničku podršku. Očekuje se da će ovo novo partnerstvo proširiti saradnju na više oblasti, uključujući vožnju na zahtev i inteligentno upravljanje.
Didijev projekat "Da Vinči" i budućnost električnih vozila
Pre ove odluke o prodaji, Didi je aktivno razvijao projekat proizvodnje električnih vozila pod nazivom "Da Vinči". Ovaj ambiciozni poduhvat, koji je zapošljavao oko 2.000 ljudi, imao je za cilj da Didi uvede u sferu proizvodnje EV.
Kompanija je uložila više od 10 milijardi juana u poslovanje vezano za električna vozila od početka projekta 2021. godine. Ova značajna investicija obuhvatala je razvoj vozila, pametno upravljanje i tehnologije pametnog kokpita.
Međutim, suočen sa sve većim regulatornim pritiskom i potrebom za fokusiranjem na svoje osnovno poslovanje, Didi je odlučio da promeni kurs. Prodaja imovine pametnog upravljanja NavInfo-u predstavlja ključni korak u ovoj strateškoj transformaciji.
U zaključku, Didijeva odluka da proda svoju imovinu pametnog upravljanja NavInfo-u označava značajan zaokret u strategiji kompanije. Ovaj potez ne samo da će omogućiti Didiju da se fokusira na svoje ključne kompetencije, već će takođe doprineti daljoj konsolidaciji i razvoju kineskog tržišta električnih vozila i povezanih tehnologija.