Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

Chery Auto: Milijardska investicija u evropsko tržište

Kineski gigant automobilske industrije, Chery Auto, spreman je za agresivan ulazak na evropsko tržište sa svojim brendovima Omoda i Jaecoo. Ova strategija podrazumeva značajna ulaganja i ambiciozne ciljeve za brzo osvajanje tržišnog udela.

Ambiciozni planovi Chery Auto-a za Evropu

Chery Auto je odlučan u nameri da u rekordnom roku osvoji poverenje evropskih kupaca. Kevin Čeng, izvršni direktor brendova Omoda i Jaecoo za italijansko tržište, izjavio je za Reuters da je kompanija spremna da investira milijarde evra kako bi osigurala uspeh svojih brendova u Evropi u naredne tri godine. Ova investicija je značajno veća od uobičajenih ulaganja u razvoj novih tržišta, što ukazuje na ozbiljnost namere kineskog proizvođača.

Lansiranje brendova Omoda i Jaecoo u Evropi započelo je ove godine, sa inicijalnim fokusom na vozila sa konvencionalnim benzinskim motorima. Međutim, kompanija planira da u bliskoj budućnosti proširi svoju ponudu hibridnim i potpuno električnim modelima, prateći tako globalne trendove u automobilskoj industriji.

Strategija brzog prodora na evropsko tržište

Čeng je uporedio ambicije Chery Auto-a sa uspehom južnokorejskih brendova na evropskom tržištu, posebno ističući Kia Motors. "Kia je uložila gotovo dve decenije da bi postala poverljiv brend u Evropi. Naš cilj je da taj status dostignemo za samo tri godine," istakao je Čeng. Ova izjava ilustruje agresivnost i samopouzdanje sa kojim Chery Auto pristupa evropskom tržištu.

Strategija kompanije uključuje:

  • Značajna ulaganja u marketing i razvoj brenda
  • Postepeno širenje na različita evropska tržišta
  • Diversifikaciju ponude vozila, uključujući električne i hibridne modele
  • Ciljanje na segment tržišta koji trenutno zauzimaju brendovi poput Volkswagen-a, Nissan-a i Hyundai-ja

Izazovi i mogućnosti na evropskom tržištu

Uprkos ambicioznim planovima, Chery Auto se suočava sa značajnim izazovima na evropskom tržištu. EU razmatra uvođenje dodatne tarife od približno 20,7% na automobile proizvedene u Kini, što bi moglo značajno uticati na cenovnu konkurentnost Chery-jevih vozila.

Međutim, kompanija ostaje optimistična. U prvih osam meseci ove godine, Omoda i Jaecoo su zajedno prodali skoro 150.000 vozila globalno, što ukazuje na pozitivan prijem njihovih proizvoda. Iako nisu objavljeni precizni podaci o prodaji u Evropi, ovaj globalni uspeh daje osnovu za optimizam.

Budućnost kineskih automobilskih brendova u Evropi

Uspeh Chery Auto-a na evropskom tržištu mogao bi označiti početak nove ere za kineske automobilske proizvođače. Njihov pristup kombinuje agresivno cenovno pozicioniranje sa fokusom na najnovije tehnologije, posebno u domenu elektrifikacije vozila.

Stručnjaci iz automobilske industrije prate ovaj razvoj sa velikim interesovanjem. Mnogi veruju da bi uspeh Chery-ja mogao podstaći i druge kineske proizvođače da intenziviraju svoje napore na evropskom tržištu, potencijalno menjajući dinamiku celokupne industrije.

U zaključku, Chery Auto svojom strategijom agresivnog ulaska na evropsko tržište postavlja nove standarde u automobilskoj industriji. Njihov uspeh ili neuspeh u naredne tri godine mogao bi imati dalekosežne posledice ne samo za kineske proizvođače, već i za celokupno evropsko automobilsko tržište.