Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

Carrefour planira veliku ekspanziju na Balkanu

Francuski maloprodajni gigant Carrefour sprema se za značajno širenje na balkanskom tržištu, koristeći svoju grčku filijalu kao odskočnu dasku. Ova strategija ekspanzije mogla bi značajno promeniti maloprodajni pejzaž u regionu, donoseći nove mogućnosti i izazove za lokalne potrošače i konkurente.

Carrefour-ova ekspanzija na Balkanu

Početkom ove godine, Carrefour je napravio svoj prvi korak u regionalnoj ekspanziji otvaranjem supermarketa u Bugarskoj. Ovaj potez označio je početak ambicioznog plana za osvajanje balkanskog tržišta. Prema informacijama koje je ekskluzivno dobio portal Retail Serbia, sledeća destinacija na mapi širenja ovog francuskog maloprodajnog lanca je Srbija.

Retail and More, grčka kompanija koja je ekskluzivni partner Carrefour-a, odigrala je ključnu ulogu u ovoj ekspanziji. Nakon potpisivanja ugovora sa francuskom grupom, kompanija je prvo pokušala da pronađe partnera u Srbiji. Međutim, kada ti napori nisu urodili plodom, fokus se pomerio na pregovore o akviziciji jednog poznatog srpskog maloprodajnog lanca.

Strategija ulaska na srpsko tržište

Pregovori o akviziciji su navodno u završnoj fazi, što sugeriše da bi Carrefour mogao da se pojavi na srpskom tržištu već tokom naredne godine. Ova strategija ulaska putem akvizicije postojećeg lanca omogućila bi Carrefour-u da brzo stekne značajno tržišno učešće i iskoristi postojeću infrastrukturu i bazu kupaca.

Interesantno je da Retail and More simultano vodi pregovore o potencijalnoj akviziciji i u Bugarskoj, što ukazuje na sveobuhvatnu strategiju za brzo širenje u regionu. Ova dvostrana ekspanzija mogla bi da dovede do značajnih sinergija i ekonomije obima za Carrefour na Balkanu.

Rebrendiranje i širenje mreže

U Bugarskoj, Retail and More planira da rebrendira prodavnice PM i AL u Carrefour objekte. Ovaj pristup rebrendiranja postojećih prodavnica mogao bi se primeniti i u Srbiji, u zavisnosti od ishoda tekućih pregovora o akviziciji.

Na matičnom grčkom tržištu, kompanija takođe planira dalje širenje i moguće akvizicije, što ukazuje na sveobuhvatnu strategiju rasta u celom regionu. Važno je napomenuti da je Retail and More A.E. deo grčke AVE grupe, što joj daje dodatnu finansijsku i operativnu podršku za ove ambiciozne planove ekspanzije.

Regionalni domet Carrefour-a

Impresivan je obim tržišta koje Retail and More pokriva u ime Carrefour-a. Kompanija poseduje prava francuskog maloprodajnog giganta za čak sedam zemalja u regionu: Grčku, Kipar, Srbiju, Bugarsku, Severnu Makedoniju, Albaniju i Crnu Goru. Ovo široko geografsko prisustvo pruža Carrefour-u jedinstvenu priliku da postane dominantan igrač u maloprodaji na Balkanu.

U zaključku, Carrefour-ova strategija ekspanzije na Balkanu, predvođena grčkom filijalom Retail and More, obećava da će značajno promeniti maloprodajni pejzaž u regionu. Sa planovima za ulazak na srpsko tržište, kontinuiranim širenjem u Bugarskoj i potencijalnim akvizicijama u drugim zemljama, francuski maloprodajni gigant je na putu da postane ključni igrač na balkanskom tržištu maloprodaje.