Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

Beogradski metro: Revolucionarni projekat gradske infrastrukture

Beogradski metro, ključni infrastrukturni projekat Srbije, ulazi u novu fazu razvoja. Ministar Goran Vesić nedavno je izneo detalje o napretku ovog ambicioznog poduhvata koji će revolucionisati gradski prevoz u srpskoj prestonici.

Napredak u izgradnji beogradskog metroa

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić, nedavno je obznanio očekivanja da će do kraja 2025. ili početka 2026. godine prve TBM mašine, poznate kao „krtice", biti spremne za kopanje podzemnih tunela za beogradski metro. Ove sofisticirane mašine predstavljaju ključni element u realizaciji ovog megaprojekta.

Vesić je, tokom gostovanja na RTS-u, najavio da će paralelno sa pripremama za dolazak TBM mašina započeti i izgradnja metro stanica. Neke od ovih stanica trebalo bi da budu završene već do kraja 2025. godine, što ukazuje na intenzivan tempo radova.

Ključne komponente metro sistema

Na Makiškom polju, području od približno 72 hektara, završeni su pripremni radovi koji uključuju nasipanje terena. Ovaj prostor će biti dom za vitalne elemente metro sistema, uključujući:

  • Glavni depo za vozove
  • Operativni centar za upravljanje celokupnim metro sistemom
  • Hale za infrastrukturu i održavanje
  • Postrojenja za opravku i servisiranje vozova

Ovi objekti će činiti srce budućeg metro sistema, osiguravajući njegovu efikasnost i pouzdanost.

Istorijski kontekst i značaj projekta

Vesić je podsetio da je projekat beogradskog metroa iniciran još 2014. godine, pod vođstvom tadašnjeg gradonačelnika Beograda, Siniše Malog, koji je sada ministar finansija. Sam Vesić je u to vreme obavljao funkciju gradskog menadžera. Ova kontinuitet u vođstvu projekta ukazuje na njegovu dugoročnu važnost i posvećenost vlasti njegovoj realizaciji.

"Metro je najvažniji projekat predsednika Vučića," naglasio je Vesić, dodajući da je ovo republički projekat za koji grad Beograd ne izdvaja finansijska sredstva. Ovakva struktura finansiranja omogućava da se projekat realizuje bez dodatnog opterećenja gradskog budžeta.

Vremenski okvir i budući planovi

Prema trenutnim planovima, prva linija metroa trebalo bi da bude operativna 2028. godine, dok se završetak druge linije očekuje 2030. godine. Ovaj ambiciozni raspored pokazuje odlučnost vlasti da brzo unapredi gradsku infrastrukturu.

Paralelno sa izgradnjom metroa, radi se i na proširenju kapaciteta BG voza. Ova sinergija između različitih vidova javnog prevoza ima za cilj da stvori sveobuhvatni i efikasni sistem gradskog prevoza.

Vesić je izrazio uverenje da će Beograd, nakon 2030. godine, konačno postati evropska metropola sa metro sistemom koji odgovara njegovom broju stanovnika i značaju. Ovaj projekat ne samo da će unaprediti mobilnost građana, već će i pozicionirati Beograd kao modernu evropsku prestonicu.

U zaključku, beogradski metro predstavlja prekretnicu u razvoju srpske prestonice. Ovaj projekat će ne samo revolucionisati gradski prevoz, već će i doprineti ekonomskom rastu, smanjenju zagađenja i poboljšanju kvaliteta života Beograđana. Sa napretkom radova i približavanjem rokova za završetak, uzbuđenje i očekivanja građana rastu, dok Beograd korača ka novoj eri urbane mobilnosti.