U turbulentnom periodu za tehnološku industriju, Apple se izdvojio svojom promišljenom strategijom zapošljavanja. Za razliku od konkurenata koji sada masovno otpuštaju radnike, Apple je pokazao izuzetnu poslovnu pronicljivost.
Apple-ov jedinstveni pristup zapošljavanju tokom pandemije
Dok su mnoge tehnološke kompanije agresivno zapošljavale tokom pandemije COVID-19, Apple je zauzeo oprezniji stav. Ova strategija se pokazala kao izuzetno mudra u svetlu trenutnih ekonomskih izazova. Apple je povećao svoj broj zaposlenih za samo oko 20% između 2020. i 2022. godine, što je značajno manje u poređenju sa skoro 60% povećanja u kompaniji Alphabet ili gotovo udvostručenjem radne snage u Amazonu.
Ovaj konzervativniji pristup nije samo ograničio rast radne snage, već je i optimizovao produktivnost po zaposlenom. Apple je uspeo da generiše veće prihode po novom zaposlenom u odnosu na svoje konkurente, demonstrirajući superiornu efikasnost u upravljanju ljudskim resursima.
Posledice preteranog zapošljavanja u tehnološkom sektoru
Mnoge tehnološke kompanije sada priznaju da su pogrešno procenile dugoročni uticaj pandemije na svoje poslovanje. Očekivanja o trajnim promenama u načinu života, uključujući masovni prelazak na rad na daljinu, povećanu online kupovinu i veću potrošnju na video igre, pokazala su se kao preterano optimistična.
Kao rezultat toga, kompanije poput Amazona, Alphabeta i Mete suočavaju se sa potrebom za značajnim smanjenjem radne snage. Čak i Zoom Technologies, kompanija koja je možda najviše profitirala od pandemijskih ograničenja, nedavno je najavila ukidanje približno 15% radnih mesta.
Apple-ova strategija ograničavanja troškova
Iako Apple nije imun na ekonomske pritiske, njihov pristup ograničavanju troškova je znatno manje drastičan. Kompanija je pauzirala zapošljavanje u određenim sektorima i ograničila neke troškove, posebno u oblastima koje nisu direktno vezane za istraživanje i razvoj. Međutim, za razliku od svojih konkurenata, Apple do sada nije pribegao masovnim otpuštanjima.
Ova razlika u pristupu ukazuje na superiornije liderstvo i strateško planiranje u Apple-u. Prema rečima Pitera Garnrija, analitičara iz Saxo Bank A/S, Apple-ov menadžment je pokazao bolju sposobnost tumačenja tržišnih signala tokom pandemije u poređenju sa drugim tehnološkim gigantima.
Budući koraci i izazovi za Apple
Uprkos svom dosadašnjem uspehu, Apple se i dalje suočava sa izazovima. Kompanija je nedavno najavila nameru da zaposli novog direktora za sektor ljudskih resursa, funkciju koju je do sada obavljala Diedra O'Brajen, šefica maloprodaje, u dvostrukoj ulozi.
Ova odluka ukazuje na Apple-ovu posvećenost daljem unapređenju upravljanja ljudskim resursima. To bi moglo biti ključno za održavanje konkurentske prednosti u industriji koja se brzo menja i suočava sa sve većim ekonomskim pritiscima.
U zaključku, Apple-ov oprezni pristup zapošljavanju tokom pandemije pokazao se kao mudar potez koji je kompaniji omogućio da izbegne masovna otpuštanja kojima sada pribegavaju njeni konkurenti. Ova strategija ne samo da je sačuvala radna mesta, već je i optimizovala efikasnost kompanije, postavljajući Apple u povoljniju poziciju za suočavanje sa budućim izazovima u tehnološkoj industriji.