Izvor: Biznis.rs | Foto: Shutterstock

Air Serbia beleži značajan rast putnika u julu 2024. godine

U julu 2024. godine, Air Serbia je zabeležila impresivan rast broja putnika, nastavljajući trend uspešnog poslovanja nacionalne avio-kompanije. Ovaj mesec je doneo značajno povećanje kako u broju putnika, tako i u broju letova, uz istovremeno proširenje mreže destinacija.

Rekordni broj putnika i letova

Prema najnovijim podacima, Air Serbia je u julu 2024. godine prevezla čak 548.009 putnika u redovnom saobraćaju. Ova cifra predstavlja značajan porast od približno 7,2% u poređenju sa istim periodom prethodne godine. Ovakav rast jasno ukazuje na kontinuirano jačanje pozicije srpske nacionalne avio-kompanije na tržištu.

Pored impresivnog broja putnika, Air Serbia je takođe zabeležila porast u broju obavljenih letova. Sa aerodroma u Beogradu, Nišu i Kraljevu, kompanija je realizovala ukupno 5.203 leta ka redovnim destinacijama, što predstavlja povećanje od oko 6,8% u odnosu na jul 2023. godine. Ovaj podatak svedoči o proširenju kapaciteta i efikasnosti poslovanja kompanije.

Kumulativni rast u 2024. godini

Direktor za komercijalu i strategiju kompanije Air Serbia, Boško Rupić, izjavio je da je za prvih sedam meseci 2024. godine kompanija prevezla impresivnih 2.427.811 putnika na redovnim i čarter-linijama. Ovaj broj predstavlja značajan rast od približno 9,26% u poređenju sa istim periodom prethodne godine, što ukazuje na kontinuirani trend rasta i uspešno poslovanje kompanije.

Međutim, važno je napomenuti da je u čarter-saobraćaju zabeležen blagi pad u broju putnika i letova u poređenju sa julom prethodne godine. Ovo se može pripisati nekoliko faktora, uključujući:

  • Smanjeno interesovanje putnika za određene destinacije
  • Aktuelna geopolitička zbivanja
  • Proširena ponuda destinacija u redovnom saobraćaju

Najpopularnije destinacije

U julu 2024. godine, Air Serbia je zabeležila izuzetnu potražnju za određenim destinacijama. U zapadnoj Evropi, najtraženije destinacije bile su:

  1. Valensija
  2. Malaga
  3. Palma de Majorka

U evromediteranskoj zoni, putnici su pokazali najveće interesovanje za sledeće destinacije:

  • Larnaka
  • Iraklion
  • Istanbul
  • Izmir
  • Krf
  • Rodos

Pored ovih popularnih evropskih destinacija, Air Serbia je zabeležila i značajnu potražnju za letovima do Tjenđina u Kini. Ovo ukazuje na uspešno širenje mreže destinacija kompanije i na azijsko tržište.

Strategija rasta i budući planovi

Uspeh Air Serbia u julu 2024. godine nije slučajan, već rezultat pažljivo planirane strategije rasta i razvoja. Kompanija kontinuirano radi na unapređenju svoje usluge, proširenju mreže destinacija i optimizaciji poslovanja.

Jedan od ključnih faktora uspeha je fleksibilnost u prilagođavanju tržišnim uslovima. Uprkos izazovima u čarter-saobraćaju, kompanija je uspela da nadoknadi potencijalne gubitke kroz povećanje broja putnika na redovnim linijama.

U narednom periodu, očekuje se da će Air Serbia nastaviti sa svojim ekspanzivnim planovima. To bi moglo uključivati:

  • Uvođenje novih destinacija
  • Modernizaciju flote
  • Unapređenje usluga na zemlji i u vazduhu
  • Jačanje partnerstva sa drugim avio-kompanijama

Ovi koraci bi trebalo da dodatno učvrste poziciju Air Serbia kao vodećeg avio-prevoznika u regionu i omoguće dalji rast broja putnika i prihoda.

U zaključku, jul 2024. godine predstavlja još jedan uspešan mesec za Air Serbia, sa značajnim rastom broja putnika i letova. Uprkos izazovima na globalnom tržištu, kompanija nastavlja da beleži pozitivne rezultate, što je dobar znak za budući razvoj i ekspanziju srpske nacionalne avio-kompanije.